مدارس تا روز آخر سال باز هستند

    کد خبر :981357
یوسف+نوری
بنابر اعلام وزیر آموزش و پرورش، مدارس تا آخرین روز کاری سال باز هستند و فعالیت‌های تربیتی و آموزشی را انجام می‌دهند.

به نوشته ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس قوانین و مقررات آموزش و پرورش، مدارس تا آخرین روز کاری سال باز هستند و فعالیت‌های تربیتی و آموزشی را انجام می‌دهند.

یوسف نوری افزود: مدارس در دوران کرونا بسته شدند و آموزش ها به صورت غیر حضوری ادامه پیدا کرد و از این بابت کودکان و نوجوانان ما آسیب های زیادی دیدند، از این رو آموزش حضوری یکی از اولویت های آموزش و پرورش است.

عضو کابینه دولت مردمی در پاسخ به این پرسش که ممکن است مدارس در روزهای پایانی سال برگزار نشود، اظهار کرد: مدارس مطابق آیین نامه های آموزشی تا آخرین روز کاری سال باز هستند و فعالیت های آموزشی و تربیتی خود را ادامه می دهند .

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مدرسه مهمترین مکان برای تربیت اجتماعی و جامعه پذیری کودکان و نوجوانان است و دانش آموزان با حضور در مدرسه و بین همسالان خود این آموزش ها را می بینند و در هنگام اردوها و بازدیدها نیز فضایی امن از نظر روانی و تربیتی برای دانش آموزان فراهم می شود. بنابراین ضرورت دارد تا خانواده ها بر حضور کودکان و نوجوانانشان در مدرسه تاکید داشته باشند و بدانند مدرسه بهترین مکان برای آموزش های مورد نیاز فرزندانشان است.

نوری با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی برنامه هایی در این مورد دارد و آموزش هایی در طول این هفته و هفته های قبل به دانش آموزان داده شده، اما ضروری است خانواده ها نیز در این موضوع تمهیداتی انجام داده و در پیشگیری از خطرات و حوادث چهارشنبه آخر سال مشارکت کنند.

وی گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور، جلسات مشترک ریشه‌یابی فوری بدحالی تعدادی از دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور به طور مستمر برگزار می شود و گزارش کمیته ها در جلسات ارائه می شود. در حال حاضر نگرانی ها در مورد این موضوع کاهش یافته است، از این رو موضوع آموزش های حضوری به صورت جدی پیگیری خواهد شد.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید