مدارس ابتدایی تهران فردا تعطیل شد

    کد خبر :1033067
تعطیلی مدارس

 با توجه به تشدید آلودگی هوای پایتخت، کلاس‌های آموزشی پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی مدارس شهر تهران فردا، (چهارشنبه ۲۴ آبان) «غیر حضوری» و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

با توجه به تشدید آلودگی هوای پایتخت و براساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران، کلاس‌های آموزشی پیش دبستانی و مقطع ابتدایی آموزش و پرورش در کلیه مناطق شهر تهران فردا (چهارشنبه ۲۴ آبان ماه) غیرحضوری و به صورت «مجازی» دایر است.

همچنین بر اساس این مصوبه فعالیت‌های ورزشی در فضای باز برای سایر مقاطع تحصیلی ممنوع است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام کمیته اضطراری آلودگی هوای استان تهران، با توجه به تداوم افزایش آلودگی در استان تهران، همه مدارس مقطع ابتدایی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه، دماوند و رودهن نیز در دو نوبت صبح و عصر فردا (چهارشنبه ۲۴ آبان ماه) به صورت مجازی و در بستر پیام رسان شاد برگزار خواهد شد.

این در حالیست که امروز سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید آلودگی هوای پنج کلانشهر هشدار داد و بر خودداری از تاکید تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها تاکید کرد.

این سازمان با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: تشدید کاهش کیفیت هواسه‌شنبه (۲۳ آبان‌ماه) در تهران، کرج، اراک، اصفهان و اهواز، چهارشنبه و صبح پنجشنبه (۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه) در تهران، کرج و اراک پیش‌بینی می‌شود.

در این وضعیت جوی افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم دور از انتظار نیست بنابراین نسبت به کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه می‌شود.

آماده‌باش مدیریت بحران در استان تهران

لازم به ذکر است با توجه به صدور هشدار نارنجی، مدیریت بحران در استان تهران به حالت آماده باش کامل درآمده و هماهنگی‌های لازم برای استقرار اورژانس و آماده‌باش مراکز درمانی نیز صادر شده و در صورت لزوم این اقدامات صورت می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید