مخالفت وزیر اقتصاد آلمان از ورود مستقیم دولت به شرکت لوفت‌هانزا

  • اقتصادی
  • دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۴۹
    کد خبر :713819

به نقل از رویترز، پیتر آلمایر، وزیر اقتصاد آلمان، گفت که ما در حال بررسی یک طرح جامع برای کمک به شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا هستیم.

در حال حاضر بحث‌های سیاسی مختلفی درباره اصل موضوع کمک دولت آلمان به لوفت‌هانزا و نحوه اجرای آن در آلمان در جریان است و این بحث‌ها حول این محور می‌گردد که آیا دولت آلمان باید بخشی از سهام لوفت هانزا را به صورت استراتژیک در اختیار بگیرد و نقش فعالی در مدیریت این شرکت، داشته باشد یا خیر.

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند که دولت آلمان قرار است در ازای کمک حدود 10 میلیارد دلاری به لوفت هانزا، 25.1 درصد از سهام آن را در اختیار بگیرد.

به گزارش فارس،پیشتر حزب سوسیال دموکرات آلمان که روابط نزدیکی با آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور دارد خواستار آن شده بود این کمک مالی به شرط عدم اخراج کارمندان از سوی لوفت‌ هانزا، کاهش سود سهام، و حضور دولت در تصمیم‌گیری‌های این شرکت هواپیمایی مشروط شود.

وزیر اقتصاد آلمان،‌ در مخالفت با این ادعاها گفت: برای من مهم است که دولت آلمان هیچ اثرگذاری در تصمیمات تجاری این شرکت نداشته باشد. این مسئله هرگز در گذشته موفقیت آمیز نبوده است.

لوفت‌هانزا چند روز پیش اعلام کرد در حال مذاکره برای دریافت کمک 10 میلیارد دلاری از دولت آلمان است چرا که 99 درصد از پروازهای این شرکت لغو شده و بیش از 700 فروند از هواپیماهای آن زمین‌گیر مانده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید