مخالفت مردم و مسئولان استانی در آذربایجان غربی با گزینه پیشنهادی وزیر کشور برای استانداری؛ قربانعلی سعادت یا فریدون همتی، چه کسی استاندار می‌شود؟

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ۹:۳۹
    کد خبر :101579

اختلاف نظر مردم و وزارت کشور در مورد انتصاب استاندار در حال تبدیل شدن به یک سنت در آذربایجان غربی است. به گفته نماینده ارومیه در مجلس مردم و مسئولین همچون سال 92 از قربانعلی سعادت حمایت می کنند و عبدالرضا رحمانی فضلی یک بار دیگر به انتصاب فریدون همتی اصرار دارد.
نامه نیوز: این روزها شایعات بسیاری در مورد سمت بعدی فریدون همتی شنیده می شود. همتی که از نزدیکان و مشاور ارشد رحمانی فضلی وزیر کشور است در چهار سال گذشته تصدی استانداری قزوین را به عهده داشت. اخیرا گمانه زنی هایی در مورد انتقال او به کرج یا تهران مطرح شده بود. هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است و برخی اعتقاد دارند که او در سمت فعلی خود ابقا می شود. آنطور که روح الله حضرت پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی به «نامه نیوز» خبر داده همتی گزینه مورد نظر آقای وزیر برای استانداری آذربایجان غربی است.
حضرت پور با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی خواهان ابقای قربانعلی سعادت استاندار فعلی در سمت خود هستند، گفت: « در تماسی با آقای رحمانی فضلی این مطلب را به ایشان اطلاع داده و تاکید کردم که مردم استان، مجمع نمایندگان، مسئولین استانی و نماینده ولی فقیه در استان در مورد ابقای آقای سعادت اتفاق نظر دارد».

وی افزود:« به اعتقاد ما در انتصاب استاندار برای آذربایجان غربی بیش از هر چیز باید به قومیت توجه کرد. بهتر است که یک استاندار بومی منصوب شود و ما با توجه به سوابق کاری آقای سعادت و عملکرد او در چهارسال گذشته خواهان ابقای او هستیم».

نماینده ارومیه با اشاره به اقدامات موثر سعادت در امر گازرسانی به روستاها تاکید کرد: « من نماینده مردم هستم و این مردم از من انتظار دارند که بر خواسته آن ها پافشاری کنم».

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور با ابقای قربانعلی سعادت موافق است یا خیر؟ گفت: « آقای رحمانی فضلی موافق نیستند. پیشنهاد ایشان آقای فریدون همتی است و با توجه دوستی با او و سوابق کاری اش اصرار دارند که استاندار را تغییر دهند».

وی افزود: « حرف اول و آخر ما ابقای آقای سعادت است و به وزیر کشور گفتیم که فضای استان آماده استقبال از همتی نیست. به اعتقاد ما تغییر استاندار و انتصاب همتی به صلاح نیست».

حضرت پور با اشاره به اینکه آذربایجان غربی چهارمین استانی است که در انتخابات به روحانی رای داد، گفت:« مردم آذربایجان از رئیس جمهور انتظار دارند که به خواسته آن ها توجه شود و اکنون در این خصوص گلایه دارند. من در اینستاگرام آقای روحانی برایشان پیغام گذاشته و این گله مندی را منتقل کردم».

قربانعلی سعادت متولد روستای قره باغ ارومیه پیش دولت یازدهم نیز تجربه استانداری در استان های آذربایجان غربی ، قم و لرستان را داشت. سعادت تجربه مدیرعاملی منطقه آزاد ماکو را نیز دارد. سعادت از نظر خط و مشی سیاسی اعتدالگرا است. این درحالی است که برخی فریدون همتی را به خاطر نزدیکی به رحمانی فضلی از جمله اصولگرایان به حساب می آورند. همتی متولد ایلام است و در مجلس
هفتم نماینده همین حوزه انتخابیه بود. او مدیریت کل سازمان صدا و سیما در مراکز ایلام، لرستان و آذربایجان غربی را نیز در کارنامه دارد.

یادآوری می شود در ابتدای دولت یازدهم نیز شایعاتی در مورد انتصاب همتی به عنوان استاندار آذربایجان غربی شنیده می شد. مخالفت با انتصاب استاندار غیر بومی در سال 92 به انتصاب سعادت ختم شد. سوال اینجاست که مواجهه دوباره سعادت و همتی به خاطر عزل و نصب های اخیر سعادت – عزل هوشنگ عطاپور از سمت مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری و حاج علیلو از فرمانداری سلماس – است یا نزدیکی همتی و رحمانی فضلی ؟

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید