توضیحات معاون امنیتی وزارت کشور درباره نحوه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۳:۰۷
    کد خبر :884767
توضیحات معاون امنیتی وزارت کشور درباره نحوه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن

سید مجید میراحمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طبق مصوبه برگزاری جلسات و همچنین تجمعات در ۱۰ روز آینده باید با ۲۵ درصد ظرفیت یک سالن انجام شود و نشست بیش از یک ساعت و نیم نباید طول بکشد.

رییس کمیته امنیتی اجتماعی مدیریت بیماری کرونا اضافه کرد: طبق این مصوبه سفرهای هیات دولت و سران قوا به مدت ۲ هفته و همه سفرهای غیرضرور کارمندان دولت هم لغو می‌شود.

میراحمدی تاکید کرد: همچنین مسابقه امروز تیم ملی فوتبال با امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ هم بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا پیشنهاد شد راهپیمایی ۲۲ بهمن در همه شهرها به استثنای شهرهای قرمز برگزار شود البته در این مراسم سخنرانی و تجمع میدانی نخواهیم داشت و راهپیمایان به سمت محل اصلی راهپیمایی می‌روند و از مسیر دیگر خارج می‌شوند.

معاون وزیر کشور دیگر مصوبات نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را برگزاری اعتکاف با ۲۵ درصد ظرفیت اعلام کرد و گفت: معتکفان نباید بالای ۶۰ سال داشته و دارای بیماری زمینه‌ای باشند و ۴۸ ساعت قبل از اعتکاف باید تست پی سی آر منفی داشته باشند.

میراحمدی ادامه داد: البته در شهرهای قرمز اعتکاف برگزار نمی‌شود البته همه موارد در گرو مصوبات ستاد ملی کرونا است که شنبه بعد درباره این موضوعات بحث و تصمیم‌گیری می‌شود.

به گفته وی مراسم دهه فجر هم از روز شنبه تا قبل از ۲۲ بهمن به همین شکل انجام می‌شود و اگر مراسمی قرار است در فضای بسته انجام شود باید با ۲۵ درصد ظرفیت و طول آن جلسه هم نهایت یک ساعت باشد در مساجد و حرم‌ها هم باید این ظرفیت را رعایت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید