محور مذاکرات روسای جمهوری روسیه و چین در مسکو چیست؟

    کد خبر :551616

مشاور رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مذاکرات امروز “ولادیمیر پوتین” با “شی جین پینگ” در مسکو درباره طیف وسیعی از موضوعات مهم بین‌المللی، ازجمله اوضاع پیرامون کره شمالی، برجام و بحران در ونزوئلا خواهد بود.

یوری اوشاکوف” مشاور رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که “ولادیمیر پوتین” امروز، چهارشنبه، 5 ژوئن (15 خرداد) در مذاکرات خود با “شی جین پینگ” رئیس جمهوری چین در کاخ کرملین، درباره طیف وسیعی از موضوعات مهم بین المللی، از عاری سازی منطقه شبه جزیره کره از وجود تسلیحات هسته‌ای گرفته تا درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)  و بحران در کشور ونزوئلا گفت‌وگو خواهند کرد.

اوشاکوف در آستانه سفر سه روزه رهبر جمهوری خلق چین به روسیه در جمع خبرنگاران، با اعلام این مطلب، یادآور شد، مذاکرات رهبران روسیه و چین در مسکو در دو شکل خواهد بود: ابتدا بصورت رو در رو بین دو طرف آغاز شده و سپس مذاکرات با حضور هیئت‌های بلندپایه مقامات دو کشور ادامه خواهد یافت که در جریان آن ابعاد مختلف روابط دوجانبه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته وی، سفر “شی جین پینگ” پس از مسکو در سن‌پترزبورگ (پنجشنبه و جمعه) ادامه خواهد داشت و رئیس جمهوری چین مهمترین مهمان اجلاس بین المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید