محل دقیق مخفی شدن ابوبکر البغدادی مشخص شد!

    کد خبر :163558

حدود دو ماه و نیم پیش سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس پیش بینی کرد که طی دو ماه بساط گروهک تروریستی تکفیری داعش برچیده شود.

به گزارش بازتاب؛با گذشت زمان مقرر، وعده سردار محقق شد و رسما اعلام شد که داعش آخرین پایگاه های خود در سوریه را از دست داده و بسیاری از افرادش به هلاکت رسیده و یا به اسارت درآمدند و گروهی از آنان نیز به اماکن نا مشخصی مانند خاک ترکیه گریخته اند.

در این میان یکی از اصلی ترین پرسش هایی که مطرح شده این است که سرنوشت ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش چه شد؟! آیا او نیز به هلاکت رسید و یا به اسارت در آمده و هنوز اعلام نشده و یا اینکه در محل نا مشخصی پنهان شده است.
البته برخی گمانه زنی ها حکایت از آن داشت که وی نیز مانند بسیاری از جنگجویان داعش، به خاک ترکیه پناه برده اما این خبر توسط هیچ منبع رسمی تأیید نشد.

اکنون و بعد از گذشت نزدیک به سه هفته از اعلام پیروزی جبهه مقاومت علیه داعش، ژنرال یحیی رسول، سخنگوی وزارت دفاع عراق رسما اعلام کرد که سازمان اطلاعات و امنیت این کشور موفق شده محل دقیق مخفی شدن ابوبکر البغدادی را شناسایی کند.

وی که با خبرگزاری فاکس نیوز گفتگو می کرد در ادامه افزود: بر اساس اطلاعات درست و دقیقی که سازمان اطلاعات و امنیت عراق به دست آورده، مشخص شد که البغدادی هنوز زنده است و در نقطه ای در مرز عراق با سوریه پنهان شده است.

سخنگوی وزارت دفاع عراق همچنین گفت: ما اطلاعات زیادی درباره البغدادی بدست آورده ایم. می دانیم که او در مناطق صحرایی در مرز عراق و سوریه رفت و آمد می کند و هنوز اعضا و گروه های وابسته به داعش در مناطق مرزی عراق و سوریه پنهان شده و حضور دارند. البته تعداد دقیق آنها مشخص نیست، اما می توان گفت که چند ده نفر هستند و البغدادی هم بین آنها است.
ژنرال یحیی رسول افزود: اگر بخواهم دقیق تر بگویم، باید گفت که البغدادی بین دو شهر القائم در استان الأنبار عراق و شهر بوکمال در سوریه، رفت و آمد می کند. آنها مانند موش زندگی می کنند و در مخفیگاه های زیر زمینی پنهان می شوند. برخی از آنها پوشش کشاورزان محلی و برخی نیز لباس های زنانه بر تن می کنند تا به راحتی شناسایی نشوند و در صورت نیاز بتوانند فرار کنند.

لازم به ذکر است 25 فوریه گذشته نیز “العموری” از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) اعلام کرده بود که ابوبکر البغدادی در نقطه ای قرار دارد که آمریکایی ها می توانند وی را ترور کنند اما این کار را نمی کنند زیرا منتظرند در وقت مناسب و هنگامی که تاریخ مصرفش برای آنان پایان یافت، او را در قالب یک داستان هالیوودی به هلاکت برسانند تا داستان هایی که بعدش مطرح می کنند، توسط افکار عمومی جهان مورد قبول واقع شود.

العموری در ادامه افزود: همه مردم جهان می دانند که گروهک های افراطی که در چند دهه اخیر به نام اسلام ظاهر شده اند، ساخته و پرداخته سازمان اطلاعات آمریکا (CIA) بوده اند. داعش نیز برای بازگشت دوباره آمریکا به عراق، به وجود آمریکا تا تحت عنوان مبارزه با تروریسم دوباره به عراق بازگردند. این آرزوی آنها بود، اما با صدور فتوای مرجعیت و تاسیس شدن گروه بسیج مردمی (الحشد الشعبی)، آمریکایی ها بازی را باختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید