محققان خواستار تغییر در درمان آپنه خواب هستند

    کد خبر :1013755

آپنه خواب بیماری بوده که بسیاری از آن رنج می‌برند و به دنبال درمان آن هم هستند. موضوعی که بیش از 30 میلیون آمریکایی با آن دست و پنجه نرم کرده و محققان نیز در این زمینه به دنبال درمان آن هستند.

بازتاب-تخمین زده می‌شود که آپنه خواب 30 میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، که با دیابت مقایسه می‌شود، اما درمان آن می‌تواند فوق‌العاده دشوار باشد، حتی بیشتر با توجه به اینکه دستگاه‌هایی که برای کاهش آن استفاده می‌شوند توسط تقریباً نیمی از کسانی که تشخیص داده شده‌اند، به کار گرفته نمی‌شود.

همچنین اخیراً با خطر بیشتر ابتلا به بیماری آلزایمر و بیماری‌های زوال عقل مرتبط، به علاوه سایر نگرانی‌های جدی سلامتی مانند بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مرتبط است. به طور سنتی، این بیماری ابتدا با یک دستگاه فشار مداوم مثبت راه هوایی (CPAP) درمان می‌شود که سال 1980 در استرالیا اختراع شد و یک دهه بعد منجر به توسعه BiPAP شد و مداخلات پزشکی نجات بخش را ارائه داد.

با این حال، تیمی از محققان این درمان را زیر سوال بردند و تاکید کردند که چگونه CPAP، که بسیار مقرون به صرفه‌تر از سیستم BiPAP است، برای بسیاری از مبتلایان به آپنه خواب موثر نیست و یک رویکرد شخصی‌تر برای درمان می‌تواند در درازمدت بسیار مفیدتر باشد.

 

 آپنه خواب

 

دنی اکرت، پروفسور و مدیر موسسه آدلاید می‌گوید:

«به‌جای اینکه همه افراد ابتدا CPAP را امتحان کنند، که می‌دانیم حداقل 50درصد با آن به شکست می‌رسند، ما مدل را روی سر آن چرخاندیم و در اولین مرحله به همه یک آتل دندانی دادیم. این نسبت به CPAP بسیار بهتر قابل تحمل است، اگرچه به طور کلی کمتر کارآمد بوده، زیرا روی حدود 50درصد از افراد کار می‌کند.”

در حالی که محققان CPAP را به عنوان درمان اساسی کنار نمی‌گذارند، اما به دنبال رویکردی گسترده‌تر برای درمان هستند و بیماران را از گزینه‌هایشان آگاه می‌کنند.

اکرت افزود:

«ما دریافتیم که اگر دستگاه دندانپزشکی به تنهایی کافی نبود، درمان‌های اضافی اضافه کردیم و این ترکیب از درمان‌ها تقریباً تمام 50 درصد بیماران باقی‌مانده را برطرف کرد. ما سپس درمان‌های جایگزین و نوظهوری مانند اکسیژن‌درمانی و داروهای جدید را اضافه کردیم که بر اساس یافته‌های یک مطالعه دقیق خواب انجام شد و دقیقاً به ما می‌گوید چرا هر فرد OSA (آپنه انسدادی خواب) خود را دریافت می‌کند.

این رویکرد می‌تواند به افراد مبتلا به آپنه خواب کمک کند تا وضعیت خود را بهتر مدیریت کنند و به کسانی که نگرانی‌های دیگری مانند اضطراب دارند، که ممکن است با استفاده از دستگاه CPAP تقویت شود، کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید