محاکمه عهد التمیمی تا ششم فوریه به تاخیر افتاد

    کد خبر :214403

محاکمه عهد التمیمی، نوجوان فلسطینی به درخواست وکیل مدافعش تا ششم فوریه(۱۷ بهمن) به تاخیر افتاد.

به گزارش بازتاب، به نقل از النشره، جابی لاسکی، وکیل عهد التمیمی، دختر فلسطینی بازداشت شده در زندان‌های اسرائیل گفت، محاکمه وی در دادگاه نظامی تا ششم فوریه به تاخیر افتاد.

مادر عهد نیز که همچنان در بازداشت به سرمی‌برد، در روز مذکور محاکمه خواهد شد.

ارتش اسرائیل تاکید کرد، زمان محاکمه عهد به درخواست وکیلش تغییر کرده است.

قاضی دادگاه نظامی عوفر در غرب رام‌الله در جلسه محاکمه عهد التمیمی گفت: چاره‌ای جز بازداشت او تا زمان تکمیل اقدامات قضائی نداریم. خطرناک بودن جرم‌هایی که التمیمی به آن متهم شده است، اجازه انتخاب هیچ جایگزینی جز بازداشت او را نمی‌دهد.

پس از انتشار فیلمی که در آن نشان داده می‌شد عهد التمیمی دو سرباز اسرائیلی را کتک می‌زند تا آن دو را از حیاط خانه خود در روستای النبی صالح در شمال رام‌الله بیرون کند، نیروهای اسرائیلی این دختر فلسطینی را در بامداد ۱۹ دسامبر بازداشت کردند. دادستان نظامی اسرائیل ۱۲ اتهام را علیه عهد التمیمی در اوایل ماه میلادی جاری مطرح ساخت که از جمله آنها حمله به یک سرباز در هنگام انجام وظیفه‌اش بوده است.

لاسکی گفت: بازداشت عهد نقض معاهده‌های بین‌المللی مربوط به نظارت بر کودکان است و پس از رد همه نظرات درباره حقوق عهد، ‌نمی‌دانم نتیجه درخواست تجدید نظر چه خواهد بود.

دادگاه نظامی اسرائیل دستور داد نور التمیمی، دخترعموی عهد، پنج ژانویه با ضمانت آزاد شود تا در زمان آتی برای محاکمه در دادگاه حضور یابد.

نور ۲۰ دسامبر بازداشت و به ضرب و شتم سربازان اسرائیلی در هنگام انجام وظیفه‌ خود متهم شد.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از اقدامات مقامات اسرائیلی در این باره انتقاد کرد و اتحادیه اروپا هم نسبت به بازداشت غیرنظامیان از جمله عهد توسط اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید