بازتاب ایران؛

نشنال اینترست: درجه ارتش ایران A است/ فارن پالیسی: درگیری های آینده خاورمیانه بین ایران و اعراب نیست/ نشنال اینترست: اسرائیل نمی تواند به راحتی ایران را شکست دهد/ اوراسیا ریویو: ایران در آستانه تولید بمب هسته ای است

    کد خبر :789849

رسانه«بازتاب» در ادامه ارایه تحلیل‌ها کارشناسی از تحولات بین‌الملل؛ در رویه‌ای جدید در نظر دارد تا به‌صورت روزانه جدیدترین اخبار و رویدادهای مرتبط با ایران در رسانه‌های معتبر خارجی را تحت عنوان «بازتاب ایران» منتشر نماید.

مطلب زیر هشتمین شماره از «بازتاب ایران» است:

در 24 ساعت گذشته رسانه‌های معتبر خارجی در مورد ایران و مسائل مرتبط با آن به موضوعاتی چون درگیری های آینده در خاورمیانه بین ایران و اعراب نیست، ارتش ایران درجهA است، اسرائیل نمی تواند به راحتی ایران را شکست دهد، ایران به زودی می تواند بمب تولید کند، پرداخته اند.

موضوعات قابل‌تأملی که در ادامه به جزئیات بیشتری از آن‌ها اشاره‌شده است.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه نشنال اینترست، اوراسیا ریویو ، فارن پالیسی، که با تأکید بر موضوعاتی چون درگیری های آینده در خاورمیانه بین ایران و اعراب نیست، ارتش ایران درجهA است، اسرائیل نمی تواند به راحتی ایران را شکست دهد، ایران به زودی می تواند بمب تولید کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نشنال اینترست؛ درجه ارتش ایران A است

نشریه های زیادی به صورت سالانه به وضعیت ارتش ها و قدرت نظامی کشورها می پردازند. در هفته اخیر رده بندی سال جدید ارتش های دنیا منتشر شد.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است نشریه نشنال اینترست است.

نشریه نشنال اینترست در مطلبی با تیتر « ارتش ایران برای دهه 1970 درجه A است» در باره وضعیت نظامی ایران و تجهیزات ارتش ایران نوشت:  تهران از زمان انقلاب اسلامی تحت تحریم های زیادی بوده است. در نتیجه نتوانسته است از طریق قانونی تجهیزات و سلاح های مدرن خریداری کند.

این نشریه می افزاید: سلاح های متعارف ایران به طرز ناامید کننده ای از رده خارج شده اند و رهبران ایران از آن آگاه هستند.

این نشریه این طور نتیجه می گیرد که ایران در اثر تحریم ها و قدیمی شدن تجهیزات نظامی خود برای نفوذ در منطقه راه های دیگری پیدا کرده است.

فارن پالیسی؛ درگیری های آینده خاورمیانه بین ایران و اعراب نیست

با توجه به پیچیدگی ها منافع و درگیری ها در خاورمیانه، آینده روابط کشورهای این منطقه سوال برانگیز است. لذا رسانه های زیادی به آن پرداخته اند.

ازجمله رسانه‌هایی که به این مسئله پرداخته مجله خبری فارن پالیسی است.

مجله خبری فارن پالیسی در مطلبی با تیتر « درگیری های آینده در خاورمیانه بین ایران و اعراب نیست» درباره آینده روابط در منطقه خاورمیانه نوشت: درگیری ها بعدی در خاورمیانه بین ایران و کشورهای عربی نیست، بلکه بین قدرت های غیرعرب منطقه یعنی ایران، ترکیه و اسرائیل است.

در ادامه آمده است: برای بیش از دو دهه ایالات متحده سیاست های خاورمیانه را با جنگ بین اعتدال و رادیکالیسم شکل داد. یعنی جنگ ایران و اعراب و دولت ترامپ در چهار سال خود این رویه را تغییر داد.

این نشریه این طور نتیجه می گیرد که موضوعات پس از بهار عربی کشورهای عرب منطقه را به حاشیه برده است. اکنون دیگر دعوای شیعه و سنی مهم نیست و رقابت بین سه قدرت غیرعرب است.

نشنال اینترست؛ اسرائیل نمی تواند به راحتی ایران را شکست دهد

در پی اعلام رده بندی نیروهای نظامی کشورهای مختلف توسط موسسات معتبر بین المللی باعث شده است. گمانه زنی ها درباره رقابت های میان کشورهای مختلف قوت گرفته است.

ازجمله رسانه‌هایی که به این مسئله پرداخته است نشریه نشنال اینترست است.

نشریه نشنال اینترست در مطلبی با تیتر « ا اسرائیل نمی تواند به راحتی ایران را شکست دهد » درباره قدرت نظامی ایران و اسرائیل نوشت:  در حالی که ایران ارتش بزرگتر و جمعیت بیشتری دارد. اما این امر در درگیری با اسرائیل که با ایران مرز مشترک ندارد، کمک چندانی به او نخواهد کرد.

اسرائیل برای سومین سال پیاپی در رتبه بندی ارتش ها درحال سقوط است. در همین سال ها ایران درحال صعود بوده است.

این نشریه این طور نتیجه می گیرد که نیروی نظامی بیشتر ایران برای او در جنگ با اسرائیل چندان کارآمد نیست و در طرف مقابل اسرائیل هم نمی تواند امیدوار باشد که ایران را به سرعت مغلوب کند.

اوراسیا ریویو؛ ایران در آستانه تولید بمب هسته ای است

موضوع بازگشت ایالات متحده به برجام و برداشته شدن تحریم های ایران بعد از به پایان رسیدن دولت ترامپ رسانه های زیادی را به خود مشغول کرده است.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است نشریه اوراسیا ریویو است.

نشریه اوراسیا ریویو در مطلبی با تیتر « مگر معجزه رخ دهد، ایران به زودی می تواند بمب تولید کند» درباره برنامه هسته ای ایران و تاریخچه رفتار غرب با ایران نوشت: این غرب است که در طول تاریخ به دنبال تاثیرگذاری، تغییر، تهدید، خواستار اطاعت و مجازات بوده است.  سیاست مداران و دانشمندان رده بالا را از بین برد، هواپیمای غیرنظامی را سرنگون کرد.

در ادامه به وضعیت هسته ای اسرائیل نیز اشاره می کند، که به کمک غرب توانسته است به سلاح هسته ای دست پیدا کند و هیچ بازرسی را نمی پذیرد.

این نشریه نتیجه می گیرد که اگر ایران به عنوان یک کشور متفاوت پذیرفته شود. می تواند حلقه اتصال شرق و غرب باشد و تبدیل به سوئیس شرق شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید