مجیدی – قلعه‌نویی؛ جنگ حذف دو سرمربی شروع شد

  • ورزشی
  • دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۲
    کد خبر :732402

تا همین چند ما پیش و در کشاکش انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال، ‌امیر قلعه‌نویی ناگهان به عنوان گزینه داخلی فدراسیون فوتبال مطرح شد و گفته می‌شد انتخاب او از سوی مسئولان فدراسیون نهایی شده است اما با مخالفت باشگاه سپاهان با جدایی امیر او در اصفهان ماندگار شد. اما چه کسی تصور می‌کرد به فاصله چند روز و بعد از آن گاف تاریخی در بازی با پرسپولیس امیر قلعه‌نویی که بعد از 6 سال ناکامی در لیگ برتر ایران دوباره نیمکت تیم ملی را پیشکشش کرده بودند حالا به جایی برسد که بر سر نخواستش در اصفهان دعوا باشد.

ماجرا اما زمانی برای ژنرال سابق آبی‌ها دردناک می‌شود که او بعد از اینکه با مخالفت باشگاه سپاهان از نیمکت تیم ملی دور شد با توجه به اینکه آینده‌ای نمی‌شد برای او در اصفهان متصور شد، زمزمه‌های بازگشتش به استقلال به عنوان جانشین فرهاد مجیدی مطرح شد. اما عمر این رویا هم برای سرمربی سابق آبی‌ها چندان طولانی نبود و دو تساوی و یک شکست در لیگ برتر برابر برابر پارس جنوبی، سایپا و تراکتور باعث شد تا بازار امیر کاملا از سکه بیفتد و حتی شایعه توافقش با مس کرمان دسته اولی که در تدارک حضور در لیگ برتر است هم با تکذیب سریع مدیران این باشگاه کرمانی مواجه شود.

در میان طرفدراران سنتی استقلال قلعه‌نویی همچنان طرفداران خاص خود را دارد. دلیل این هواخواهی هم مشخص است. تمام قهرمانی‌های استقلال در لیگ برتر با امیر به دست آمده و همین تمایز قلعه نویی با سایر مدعیان داخلی نیمکت استقلال باعث می‌شود تا هر از گاهی وسوسه حضور مجدد او روی نیمکت این تیم هوادران استقلال را قلقلک بدهد. بدون توجه به اینکه آخرین حضور قلعه‌نویی روی نیمکت آبی‌ها با فاجعه رتبه ششمی در جدول و باخت رفت و برگشت در داربی برابر یکی از ضعیف‌ترین پرسپولیس‌های تاریخ همراه بود.

هفته‌های پایانی لیگ اما جایی است که شاید سرنوشت فرهاد و امیر قلعه‌نویی توسط هم رقم بخورد.

استقلال و سپاهان دو مدعی کسب سهمیه آسیا هستند و تقابل رودرروی فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی در هفته بیست و هفتم لیگ برتر یکی از فینال‌های لیگ برای به دست آوردن سهمیه خواهد بود. استقلال با یک بازی عقب افتاده و با یک امتیاز کمتر این قابلیت را دارد که پیش از بازی برابر سپاهان بالاتر از این در جدول قرار بگیرد و در صورت پیروزی برابر سپاهان تا حدودی زیادی خیال خود را از بابت کسب سهمیه راحت کند. قلعه‌نویی اما در صورت شکست در تهران عملا سهمیه را هم از دست خواهد داد.

به گزارش همشهری آنلاین،با این تفاسیر مصاف دوباره استقلال و سپاهان در لیگ و جام حذفی به نوعی می‌تواند جنگ بقای فرهاد در استقلال و یکسره کردن ماجرای بازگشت امیر قلعه‌نویی به نیمکت این تیم باشد. انگیزه‌های دو مربی برای به دست آوردن سهمیه در لیگ و قهرمانی در جام حذفی احتمالا به حذف یکی از دو نفر منجر خواهد شد. حذف و یا بقای قطعی فرهاد روی نیمکت استقلال و حذف امیر قلعه‌نویی از چرخه مربیان روی بورس لیگ برتر. چرا که ماجرای قلعه‌نویی و سپاهان را باید تمام شده دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید