مجموع بیت کوین های تولید شده در جهان از 19 میلیون عبور کرد

    کد خبر :899145

بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته، تعداد کل بیت‌کوین‌های استخراج شده در جهان به 19 میلیون کوین رسیده است. پیش‌بینی مطرح شده توسط ساتوشی ناکاموتو؛ خالق اسرارآمیز بیت‌‌کوین نشان می‌دهد که تنها 2 میلیون واحد از این ارز دیجیتالی برای استخراج باقی مانده است. همچنین آخرین بیت‌‌کوین در سال 2140 استخراج خواهد شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_در روز 1 آوریل 2022 (12 فروردین ماه) بیت‌کوین به نقطه عطف جدیدی دست یافت. تجزیه و تحلیل بلاک‌چین نشان می‌دهد که این شبکه اخیرا از آستانه استخراج 19 میلیون ارز دیجیتالی عبور کرده است. بلوک شماره 730 هزار در شبکه بلاک‌چین موجب شد تا تعداد بیت‌کوین‌های استخراج شده به رقم 19 میلیون برسد. بدین‌ترتیب برترین ارز دیجیتالی دنیا در حال تبدیل شدن به یک رمزارز نادر است. هم‌اکنون بیش از 90 درصد بیت‌کوین‌ها درون بازار در حال گردش هستند. ساتوشی ناکاموتو در زمان خلق بیت‌کوین تصمیم گرفت تا موجودی این ارز دیجیتالی را به 21 میلیون واحد محدود نماید.

پس از استخراج کامل 21 میلیون بیت‌کوین، استخراج ارزهای جدید دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود. بر اساس اسناد موجود با رسیدن تعداد بیت‌کوین‌های استخراج شده به آستانه 21 میلیون واحد، کد بیت‌کوین مجوز استخراج توکن‌های جدید را صادر نخواهد کرد. به گفته کارشناسان برای استخراج آخرین بیت‌کوین بایستی تا سال 2140 صبر کرد.

ساتوشی ناکاموتو؛ فردی که هویت وی کماکان ناشناخته باقی مانده است؛ در کتاب سفید خود خاطرنشان می‌کند: “با انتشار کوین‌ها به میزان از پیش تعیین شده، کارمزدهای تراکنش می‌توانند انگیزه ادامه فعالیت را به‌طور کامل تامین نمایند.” در ادامه وی ضمن یک ایمیل رد و بدل شده با سایر بازیگران پیشرو در شبکه بیت‌کوین تصریح می‌کند که تعداد کل بیت‌کوین‌های قابل گردش برابر با 21 میلیون کوین خواهد بود.

حقیقتا اکنون 19 میلیون بیت‌کوین در بازار در حال گردش نیست. بر اساس مطالعه انجام شده توسط موسسه Chainalysis (یک شرکت متخصص در زمینه تجزیه و تحلیل بلاک‌چین) بیش از 20 درصد از 19 میلیون بیت‌کوین موجود درون کیف‌های مفقود شده قرار دارند. در واقع دسترسی بسیاری از سرمایه‌گذاران به ذخایر ارزهای دیجیتالی آنها از بین رفته است. سایر مالکان نیز چند سالی است که ارزهای خود را با دقت درون کیف‌های پول مخصوص نگهداری می‌کنند. به‌عنوان مثال ساتوشی ناکاموتو بیت‌کوین‌های تحت مالکیت خود را از سال 2010 جابه‌جا نکرده است.

روند آزادسازی بیت‌کوین از اصول ریاضی تبعیت نموده و نهایتا قابل پیش‌بینی خواهد بود. بنابراین افراد می‌توانند بازه زمانی میان تغییرات تنظیم سختی و زمان وقوع هاوینگ بعدی را تخمین بزنند. در زمان نگارش این مقاله، نرخ تورم سالیانه شبکه بیت‌کوین معادل با 1.74 درصد است و پس از وقوع هر نوبت هاوینگ، شاخص تورم سالیانه به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.

محدودیت موجودی بیت‌کوین موجب شباهت آن با طلا شده و به‌نظر می‌رسد که این رمزارز در مسیری مطلوب برای تثبیت جایگاه خود به‌عنوان یک ارز دیجیتالی ارزشمند قرار دارد. کاهش تدریجی عرضه بیت‌کوین احتمالا با افزایش شدید عرضه آن همراه خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که قیمت بیت‌کوین طی سال‌های آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید