مجلس حداکثر توان نظارتی خود را برای کنترل تورم به کار می برد

  • سیاسی
  • جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۴۲
    کد خبر :983261
ابراهیم رضایی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امیدواریم دولت یک برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای رشد تولید و کاهش تورم داشته باشد؛ ما هم در مجلس وظیفه داریم حتما از همه ظرفیت‌های خود در مجلس شورای اسلامی برای اینکه شرایط تولید و حال و روز تولید در کشور را بهتر کنیم استفاده خواهیم کرد و ان شاء الله همه توان نظارتی خود را برای کنترل تورم و پاسخگو کردن دولت در زمینه تورم به کار خواهیم بست.

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» که بار دیگر شعار اقتصادی و متناسب با شرایط اقتصادی کشور است، گفت: سال‌هاست که حضرت آقا شعار سال را با رویکرد اقتصادی انتخاب می‌کنند و به عقیده بنده این شعارها در هر سال ناظر به مسائل اقتصادی کشور و اولویت‌بندی که مدنظر ایشان قرار دارد، انتخاب می‌شوند.

علت هم این است که همه می‌دانیم طی یکی دو دهه اخیر کشور ما از جنبه مشکلات و مسائل اقتصادی آسیب‌هایی فراوانی دیده است و در همین راستا مقام معظم رهبری شعارها را با تمرکز بر جنبه‌های مختلف اقتصادی انتخاب می‌کنند تا مورد توجه و تمرکز فعالیت‌های مسئولان قرار گیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس ادامه داد: تقریبا هر کارشناسی مطلع است که ریشه مساله و مشکلات ما در بعد اقتصادی چه در بحث بیکاری چه حتی در زمینه رکود و سایر گره‌های اقتصادی به مساله تولید در کشور بازمی‌گردد و بر همین اساس هم امسال رهبر معظم انقلاب جهش تولید و رشد تولید را به عنوان شعار سال انتخاب کردند.

وی افزود: از سوی دیگر اقشار مختلف مردم جامعه مردم ما به ویژه قشر مستضعف و همینطور قشر متوسط جامعه با مساله و در واقع بحران اقتصادی به نام تورم مواجه هستند که واقعا کمرشکن بوده به ویژه طی یکسال اخیر متاسفانه در دولت سیزدهم وضعیت خوبی نداشته و دولت عاجز از کنترل تورم بوده است، برخلاف شعارهایی که دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: بر همین مبنا هم ناظر به دو مساله اصلی اقتصاد یعنی رشد تولید و کنترل تورم، حضرت آقا سال جدید را نامگذاری کردند. اگر ما شاهد رشد تولید و جهش تولید باشیم حتما بسیاری از مسائل اقتصادی‌مان حل خواهد شد. یعنی مساله فقر و بیکاری با رشد و افزایش تولید علاج خواهد شد و از سوی دیگر با رشد تولید ما دارای یک اقتصاد قدرتمند خواهیم شد.

نمایند مردم دشتستان در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر کنترل تورم هم حتما رابطه مستقیمی با مساله تولید دارد که موجب ثبات اقتصادی می‌شود و همچنین رضایت بسیار بالایی را در بین مردم خواهد داشت؛ چراکه مطالبه اول مردم از مسئولان کنترل تورم و رفع مشکل گرانی به ویژه گرانی کالاهای اساسی مورد نیازشان است.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: ما امیدواریم دولت یک برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای رشد تولید و کاهش تورم داشته باشد؛ ما هم در مجلس وظیفه داریم حتما از همه ظرفیت‌های خود در مجلس شورای اسلامی برای اینکه شرایط تولید و حال و روز تولید در کشور را بهتر کنیم استفاده خواهیم کرد و ان شاء الله همه توان نظارتی خود را برای کنترل تورم و پاسخگو کردن دولت در زمینه تورم به کار خواهیم بست.

وی ابراز داشت: یکی از کارهایی هم که به نظرم باید انجام گیرد و نیاز دارد به قانونگذاری مجلس و سیاستگذاری دولت این است که سرمایه‌های کشور در بخش‌های مختلف باید برود به سمت تولید؛ ما باید برای این مساله برنامه‌ریزی کرده و مشوق‌های لازم را در نظر بگیریم و مالیات‌ها و عوارض لازم را برای اینکه سرمایه‌های کشور به سمت بخش‌های غیرمولد سوق پیدا نکند، برنامه‌ریزی کنیم و سیاستگذاری داشته باشیم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از سرمایه‌های کشور برای رونق اقتصادی داشته باشیم.

ایلنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید