متهم پتروشیمی در بازداشت امریکایی‎ها

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲
    کد خبر :529199
متهم پتروشیمی

موضوع «تبدیل ارز به ریال»؛ که از ابتدای جلسات رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت بازرگانی پتروشیمی، پیش کشیده می‌شد دیروز باز هم مطرح شد تا متهمانی که فرصت دفاع از خود داشتند همه اقدامات خود را نه تنها قانونی جلوه دهند بلکه همچون جلسات گذشته همه را ذیل خدمت به نظام عنوان کنند.

در ابتدای هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی که صبح دیروز به ریاست قاضی مسعودی مقام در شعبه سوم دادگاه کیفری برگزار شد، حسینی نماینده دادستان با ارائه این توضیحات که: «شرکت pcc مجاز نبوده که بدون اجازه شرکت بازرگانی پتروشیمی ارز را به ریال تبدیل کند، چون اگر مجاز بوده چرا به استنادنامه‌ها اعلام می‌کنند که از ما ریال خواسته بودند»، تبدیل ارز به ریال را یک معامله دانست و خطاب به وکیل علائی رحمانی، از متهمان پرونده اظهار کرد: شما حق‎العمل کار هستید و زمانی که محصولات شیمیایی را فروختید و ارز آن را گرفتید، حق نداشتید آن ارز را تبدیل به چیز دیگری کنید و باید همان ارز را به شرکت بازرگانی پتروشیمی می‌دادید. لطفی، نماینده حقوقی شرکت npc گفت: سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در سال ۹۰ از ارزهای پتروشیمی و شرکت‌های زیرمجموعه تبدیل به ریال شده است. چون برخی مجتمع‌ها به آن نیاز داشتند و قسمتی از این پول‌ها به عنوان نمونه از شرکت پتروشیمی برداشته شده و به جای ارز پرداخت شده است.

در ادامه قاضی مسعودی مقام خطاب به وکیل علایی رحمانی گفت: در سال ۹۰ مکاتبات متعددی وجود دارد که اعلام می‌کند شرکت بازرگانی پتروشیمی باید به ما ارز بدهد که ابراهیم‎خانی وکیل مدافع علایی رحمانی پاسخ داد: ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو را به صورت ارزی پرداختیم و بنا به تعهدی که داشتیم باید به نظام بانکی تحویل می‌دادیم. ما رابطه قراردادی با شرکت‌ها داشتیم که نیازهای ارزی و ریالی را تأمین کنیم. این وکیل دادگستری در ادامه گفت: در اینجا بحث تعهد مطرح است، ما مکلف بودیم با بانک مرکزی تسویه حساب کنیم و ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو را تبدیل کردیم و ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو را با سوئیفت تحویل بانک مرکزی دادیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید