متن سخنرانی هاشمی رفسنجانی: قیام امام حسین(ع) طراحی الهی و آسمانی داشت

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹
    کد خبر :372257

آنچه در ادامه می آید متن سخنرانی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ 20/ 8/ 1392 است.
کربلا پرچم مظلومیت اهل بیت(ع) است که تا قیامت باید برافراشته بماند.واقعه کربلا و ظهور حجت(ع) را از حوادث مسجّل تاریخ از ابتدای اسلام دانست و افزود: هر دو حادثه از اسرار مهم خاتمیت دین اسلام هستند. ادلّه فراوان و قابل اعتمادی داریم که قیام امام حسین(ع) یک اتفاق نبود و طراحی الهی و آسمانی داشت.در کربلا سیل خون و سیل اشک، نتیجه نبرد علیه ظلم و ظالم و نهایتاً پیروزی حق و مظلوم بود. لشکریان خونخوار یزید با راه‌اندازی سیل خون، مست از غرور پیروزی بودند اما وقتی آوازه مظلومیت و حقانیت لشکریان امام حسین(ع) و سیل اشک شیعیان به راه افتاد، یزیدیان شکستی همراه با تنفر را در تمام تاریخ پذیرا شدند.

درباره فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش و گریه، عزاداری و روضه‌خوانی برای عاشورا باید گفت که خداوند رسوا کردن ظالم و فریاد کشیدن از دست ظلم را نه تنها مجاز، بلکه محبوب درگاه متعالی معرفی کرده است.

با استناد به آیه 149 سوره نساء مبنی بر اینکه «لایحبّ الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم»، می گویم کربلا پرچم مظلومیت اهل بیت(ع) است که تا قیامت باید برافراشته بماند.

راز تشنگی اصحاب عاشورا در کنار فرات و فرود تیر بر گلوی طفلی شش ماهه، سند رسوایی کسانی است که به بهانه دفاع از اسلام، اهل بیت پیامبر(ص) را خارجی می‌دانستند.

مشعل کربلا هر روز نورانی‌تر از گذشته است. انسانی که در دفاع از مظلوم اشک بریزد، لشکر همیشگی حق در تاریخ می‌شود.

(تشریح حرکت امام حسین(ع) از مکه تا کربلا و بیان گفت‌وگوی یاران امام در منازل مختلف ) در هر مرحله گروهی ریزش می‌کردند و 72 نفر که عصاره ناب وفاداری بودند، به منای عشق در کربلا رسیدند و به بهترین ثواب که شهادت در راه خدا بود، نائل شدند.

دوستداران امام حسین(ع) در دریای متلاطم زمانه، او را کشتی نجات می‌دانند که آنان را به ساحل سعادت می‌رساند و کسانی که خارج از سفینةالنجاة باشند، به ضلالت و گمراهی می‌رسند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید