متا قوانین اطلاعاتی COVID-19 را در برخی کشورها لغو خواهد کرد

    کد خبر :1002307
متا

متا در حال لغو قوانین اطلاعاتی نادرست COVID-19 برای اینستاگرام و فیس‌بوک در کشورهایی است که دیگر همه گیری را یک وضعیت اضطراری ملی نمی‌دانند. این سیاست دیگر در ایالات متحده و برخی مناطق دیگر اعمال نخواهد شد.

بازتاب-جولای سال گذشته، متا از هیئت نظارت پیرامون سیاست اطلاعات نادرست پس از اشاره به این که همه گیری “تکامل یافته است” درخواستی کرد. مدتی طول کشید تا هیئت نظارت بررسی کند، اما در ماه آوریل، این گروه پیشنهاد نمود که متا باید به حذف ادعاهای نادرست در مورد COVID-19 ادامه دهد. هیئت نظارت همچنین به شرکت گفته که انواع ادعاهای همه گیر را که تحت این سیاست حذف می کند، باید بازنگری شود.

علاوه بر این، گروه نظارتی به متا پیشنهاد کرد که قبل از لغو وضعیت اضطراری کووید-19 توسط سازمان بهداشت جهانی، «برای محافظت از آزادی بیان و سایر حقوق بشر در این شرایط جدید، آماده‌ شود». WHO در ماه می تعیین اضطراری COVID-19 خود را لغو و متا اکنون به توصیه‌های هیئت نظارت پاسخ داده است.

متا

بلافاصله پس از شروع همه‌گیری، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای مبارزه با اطلاعات نادرست COVID-19 که مردم منتشر می‌کردند، مانند ادعاهای نادرست درباره واکسن‌ها، با فشار مواجه شدند. بسیاری از جمله متا، توییتر و یوتیوب، سیاست‌هایی را برای مقابله با دروغ‌های COVID-19 پیش گرفتند. این قوانین در طول زمان تکامل یافت، به عنوان مثال، در می 2021، متا گفت که دیگر ادعاهایی مبنی بر اینکه کووید-19 “ساخت انسان” است را حذف خواهد کرد. همانطور که هیئت نظارت در سال گذشته اشاره کرد، متا 27 میلیون پست فیسبوک و اینستاگرام را که حاوی اطلاعات نادرست COVID-19 بود، بین مارس 2020 و جولای 2022 حذف کرد.

توییتر در ماه نوامبر اجرای سیاست اطلاعات نادرست COVID-19 خود را متوقف کرد، اندکی پس از آن که ایلان ماسک مدیریت شرکت را بر عهده گرفت و هزاران کارمند را اخراج کرد. در همین حال، یوتیوب اخیراً خط مشی اطلاعات نادرست خود را به روز کرد تا دیگر ویدیوهای حاوی انکار انتخابات 2020 را ممنوع نکند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید