مایکروسافت سرویس Microsoft Start را معرفی کرد

    کد خبر :843173

مایکروسافت امروز سرویس Microsoft Start را راه‌اندازی کرد؛ یک خبرخوان شخصی که در ویندوز 11 ادغام می‌شود و به صورت آنلاین در سیستم‌عامل iOS و Android نیز قابل دسترسی است. مایکروسافت استارت شباهت زیادی به خبرخوان MSN فعلی و سرویس Microsoft News دارد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– درواقع این شرکت تمام این موارد را به Microsoft Start تغییر نام داده و این فید را در قسمت ابزارک‌های ویندوز 11 و نوار وظیفه ویندوز 10 ادغام کرده است. همچون Microsoft News ، سرویس Microsoft Start شامل کانال‌های خبری و رسانه‌ای از بیش از 1000 ناشر است. این شرکت از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای مرتب سازی اخبار ارائه شده به کاربران و شخصی‌سازی محتوا بر اساس علایق و نحوه تعامل کاربر با آن استفاده می‌کند.

در این ببین مایکروسافت تعدادی از کارکنان را تعدیل نیرو کرده است. سال گذشته این شرکت ده‌ها روزنامه نگار و کارمند تحریریه در سازمان‌های Microsoft News و MSN خود را اخراج کرد، بنابراین مشخص نیست که ویراستاران این پروژه چه تعداد خواهند بود.

مایکروسافت استارت استوری‌های برتر، توصیه‌های سفارشی شده، امتیازات تیم‌های ورزشی یا وضعیت آب و هوا را در برنامه خود ارائه می‌دهد. این برنامه درواقع ترکیبی از تلاش‌های مکرر مایکروسافت در سال‌های اخیر باMSN ، Microsoft News و ابزارک نوار وظیفه در Windows 10 است. همچنین برنامه‌ای برای حذف خبرخوان MSN نیست و قرار است Microsoft Start نام تجاری جدیدی برای سرویس Microsoft News باشد.

وب سایت مستقل MicrosoftStart.com از همه مرورگرهای وب به‌روز قابل دسترسی است و نسخه‌های تلفن همراه مایکروسافت نیوز هم  به مایکروسافت استارت تغییر نام می‌یابد. پس از عرضه رسمی ویندوز 11 در ماه آینده،  سرویس خبرخوان مایکروسافت استارت نیز به صورت ویجت از بخش اختصاصی تعبیه شده در سیستم عامل جدید در دسترس خواهد بود. مرورگر پیش‌فرضMicrosoft Edge  نیز از این خبرخوان پشتیبانی می‌کند و آن را در هر برگه جدید به نمایش می‌گذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید