ماکرون کریسمس را با نظامیان فرانسه در ساحل عاج سپری می‌کند

    کد خبر :663936

رئیس جمهور فرانسه امروز جمعه قصد دارد به تکرار سنت سالهای اخیرش که به مناسبت کریسمس از سربازان فرانسوی مستقر در ماموریت‌های خارجی بازدید می‌کند، به بازدید سربازان کشورش در ساحل عاج برود.

 

به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در فاصله‌ای دور از کشورش که همچنان درگیر اعتصابات و اعتراضات است، امروز در مراسم صرف شامی تهیه شده از سوی آشپز شخصی خود در جمع حدود ۱۰۰۰ سرباز مستقر در پایگاه نظامیان فرانسوی در مجاورت فرودگاه اصلی شهر ابیجان حضور پیدا می‌کند.

 

از جمله محورهای دستور کار این سفر ماکرون به ساحل عاج، موضوع تهدید شبه‌نظامیان افراطگر در منطقه ساحل در قاره آفریقا است. او در حین سفرش به ساحل عاج با گروهی از سربازان فرانسوی که در ماه نوامبر گذشته در عملیاتی ضد تروریستی در مالی شرکت داشتند هم دیدار می‌کند.

 

سرهنگ فردریک باربری، یک سخنگوی ارتش فرانسه گفت، نظامیان این کشور به همراه همپیمانان آفریقایی خود ماه جاری میلادی توانستند تهدید ناشی از ۲۵ عنصر افراطی را طی چند حمله در کشورهای مالی و بورکینا فاسو “خنثی کنند”.

 

ماکرون روز یکشنبه هم به کشور نیجر سفر کرده و با محمدو ایسوفو، رئیس جمهور این کشور دیدار می‌کند.

 

قرار است رهبران پنج کشور حوزه منطقه ساحل در قاره آفریقا در تاریخ ۱۳ ژانویه در نشستی در پاریس شرکت داشته باشند.

 

ماکرون در کریسمس ۲۰۱۷ به بازدید نظامیان فرانسوی در نیجر و کریسمس سال ۲۰۱۸ به بازدید نظامیان کشورش در چاد رفته بود.

 

به گزارش ایسنا،ماکرون فردا به همراه آلاسان واتارا، همتایش در ساحل عاج از آکادمی بین المللی مبارزه با تروریسم در این کشور که در اکتبر ۲۰۱۸ طی یک پروژه مشارکتی میان دو طرف در نزدیکی ابیجان تاسیس شد بازدید می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید