ماکرون و السیسی خواهان کاهش تنش در غزه شدند

    کد خبر :348176

روسای جمهوری فرانسه و مصر در تماسی تلفنی بر اهمیت کاهش تنش در نوارغزه تاکید کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از روسیا الیوم، الیزه در بیانیه‌ای که به دنبال این تماس تلفنی منتشر شد، اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در این تماس به مسأله مناقشات میان اسرائیل و فلسطین پرداخته و بر لزوم کاهش تنش و ارائه هرچه سریعتر کمک‌های انسانی به نوارغزه تاکید کردند.

ماکرون از تلاش‌های مصر برای به جریان انداختن آشتی طرف‌های فلسطینی، تضمین آتش بس در غزه و بهبود اوضاع انسانی در باریکه غزه استقبال کرد.

این دو مقام همچنین به بررسی اوضاع در لیبی و تلاش‌های فرانسه و مصر جهت حمایت از روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل پرداختند.

از سوی دیگر، «بسام راضی»، سخنگوی ریاست جمهوری مصر عنوان داشت: دو مقام در مورد راه‌های حمایت از سازش سیاسی بحران لیبی از طریق پشتیبانی از فرستاده سازمان ملل به این کشور و تکمیل توافق پیرامون مسائل مختلف از طریق توافق ملی میان تمامی طرف‌های لیبیایی گفتگو کردند.

طبق گفته بسام راضی، روسای جمهوری مصر و فرانسه در مورد تحولات بحران سوریه نیز گفتگو کرده و بر اهمیت همبستگی جامعه بین الملل برای دستیابی به یک راه حل جامع و همیشگی برای این بحران تاکید کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید