ماکرون: امیدواریم در روزهای آینده به توافق با ایران دست یابیم

  • کامنت
  • پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۵:۲۷
    کد خبر :937036
ماکرون: امیدواریم در روزهای آینده به توافق با ایران دست یابیم

رئیس جمهور فرانسه امروز اعلام کرد: امیدواریم در روزهای آینده به توافق با ایران دست یابیم.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز پنجشنبه بدون اشاره به اقدام آمریکا در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای برجام و نیز تداوم انفعال اروپا در قبال تعهدات برجامی خود، در سخنانی اعلام کرد: امیدواریم که طی روزهای آینده به توافق درباره پرونده هسته ای ایران دست پیدا کنیم.

ماکرون در کاخ الیزه در جمع سفیران فرانسه در کشورهای خارجی، گفت: امیدواریم توافقی برای احیای برجام (در مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی) طی چند روز آینده، جمع بندی شود.

خبرگزاری فرانسه دیروز در حساب کاربری خود در توئیتر از ابراز امیدواری «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص حصول توافق در مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی خبر داده بود.

در این پیام توئیتری آمده بود:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید که امیدوار است توافق هسته‌ای با ایران (برجام) بتواند طی چند روز آینده احیا شود.

 امیدواریم در روزهای آینده به توافق با ایران دست یابیم

از سوی دیگر، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اساس مذاکرات برجامی برای دفع اتهامات و گرفتن بهانه از دشمنان بوده است که مرتب علیه کشور اخبار، مکان‌ها و مدارک ادعایی را مطرح می‌کنند، اظهار داشت: تحریم‌هایی که به این بهانه وضع شده با مذاکرات برجام باید لغو می شده است. الان هم هدف از مذاکرات این است که به صورت پایدار تحریم‌ها لغو شود و انتفاع برای وضعیت اقتصادی مردم ایران حاصل شود.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: بررسی روند مذاکرات در ماه های اخیر نشان داد که دست ایران به اصطلاح پر است و با توجه به پر بودن دستانمان و با تأسی به فرمان خداوند مبنی بر اینکه در مقابل دشمنان خود باید قوی باشیم، در مسیر درست حرکت کردیم.

مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید