ماه رمضان فرصتی مناسب برای جلوگیری از هدررفت منابع

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸
    کد خبر :536662

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای خودداری از اسراف در تدارک و مصرف مواد غذایی، جلوگیری از هدررفت منابع و به‌طور کلی توجه به محیط زیست است.

صدرالدین علی‌پور با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برگزاری ضیافت‌های سحری و افطاری همچنین افزایش نذورات در این ماه مبارک گفت: از فرصت مناسبی که در ماه مبارک رمضان فراهم شده است باید در جهت تغییرعادت‌های نادرست در مصرف بیش از اندازه، اصلاح الگوی مصرف و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی به‌ویژه کاهش استفاده از ظروف و سفره‌های یکبار مصرف پلاستیکی استفاده شود.

به گزارش ایسنا ،وی همچنین با تاکید بر افزایش آمار هدر رفت مواد غذایی در ماه مبارک رمضان،اظهارکرد: رمضان ماه مهربانی با تمامی نعمت‌های خداوند است. لذا در این زمینه باید با همه موهبت‌های الهی با مهربانی برخورد شود و در حفظ و صیانت از محیط زیست بکوشیم این در حالیست که جهان امروز با معضل هدررفت منابع به‌ویژه مواد غذایی روبرو است که اثرات منفی زیادی بر منابع آب و خاک و به‌طور کلی محیط زیست دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، وی ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای خودداری از اسراف در تدارک و مصرف مواد غذایی، جلوگیری از هدررفت منابع و به طور کل توجه به محیط زیست دانست و گفت: این امر نیازمند مشارکت همه شهروندان است تا با همیاری یکدیگر با اصلاح الگوی مصرف از آلودگی محیط زیست جلوگیری کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید