ماهواره PVSAT کره جنوبی به مدار رسید/ یک دستاورد بزرگ برای چشم بادامی ها

    کد خبر :919750
ماهواره PVSAT کره جنوبی به مدار رسید

موشک کره جنوبی “Nuri”  یک ماهواره ایجاد شده در کره جنوبی را به مدار زمین پرتاب کرد. به طور معمول چنین چیزی برای هر کشوری یک دستاورد بزرگ بوده و پرتاب روز سه شنبه انجام شد.

بازتاب-این امر کره جنوبی را به هفتمین کشور در جهان تبدیل کرد که می‌تواند ماهواره‌های فضایی با وزن بیش از یک تن را با پرتابگر خود پرتاب کند. وزن محموله 1.5 تن بود که 1.3 تن آن در قسمت بالایی موشک قرار داشت و خود ماهواره PVSAT تنها 162 کیلوگرم وزن دارد. در طول شب، ماهواره با ایستگاه تحقیقات هوافضای کره (KARI) در Daejeon تماس گرفت که طی آن یک انتقال داده دو طرفه انجام شد. ماهواره فرستنده GPS را روشن کرد و زمان را همگام کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: «تجزیه و تحلیل داده‌های ارسال شده توسط ماهواره PVSAT نشان داد که وضعیت آن خوب است، همه عملکردها به طور عادی کار می‌کنند.  توانایی موشک Nuri برای ارسال ماهواره‌ها به مدار در نهایت تأیید شد».

ماهواره PVSAT کره به مدت دو سال وظایف خود را انجام خواهد داد. چهار ماهواره کوچک مکعبی ساخته شده توسط SNU، Yonsei، KAIST و دانشگاه Joseon به آن متصل شده بود. ماهواره‌ها هر یک به ترتیب در تاریخ 29 ژوئن، 1، 3 و 5 جولای از بدنه اصلی جدا خواهند شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید