مازندران وارد پیک اُمیکرون شد

    کد خبر :882966
مازندران وارد پیک اُمیکرون شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفتگوی خبری با اشاره به افزایش شمار مبتلایان سرپایی از هفته گذشته در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد بستری‌ها از اواخر این هفته و همچنین هفته‌های بعد افزایشی شود.

دکتر جوانیان افزود: با توجه به افزایش شهر‌های زرد در استان بر اساس آخرین اطلاعات رنگ‌بندی کرونایی در نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت توصیه می‌شود؛ همه افراد بالای ۱۸ سالی که زمان تزریق دوز سوم آن‌ها فرارسیده حتماً برای تزریق اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ستاد کرونا احتمالاً هفته‌ آینده درباره بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و تالار‌ها تصمیمات جدیدی خواهد گرفت.

جوانیان افزود: بهترین و مؤثرترین راه برای پیشگیری از این بیماری استفاده از ماسک، خودداری از تجمع و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی افزود: افرادی که حتی کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی حتی گلودرد دارند تصور نکنند تنها دچار یک سرماخوردگی شده و در تجمع حاضر شوند زیرا علائم این بیماری مانند سرماخوردگی است که شامل تب، عطسه، گلودرد، آب‌ریزش بینی و درد مفاصل می‌شود.

جوانیان گفت: برای برخی افراد کرونا ممکن است در حد گلودرد باشد اما برای افراد پرخطر می‌تواند موجب ایجاد یک بیماری مرگبار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: افرادی که بیش از ۳ ماه از دوز دوم آن‌ها گذشته هر چه زودتر برای تزریق دوز سوم اقدام کنند که در خفیف‌تر شدن علائم بیماری مؤثر است.

به گزارش ایلنا، اُمیکرون یک ویروس جهش‌یافته از کرونا است که قدرت شیوع بالاتری در مقایسه با سویه قبلی یعنی دلتا دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید