ماجرای ۹ کانتینر آلات موسیقی در گمرک بوشهر!

    کد خبر :864989
ماجرای ۹ کانتینر آلات موسیقی در گمرک بوشهر!

در بحبوحه تنگناهای ارزی کشور برای واردات کالاهای اساسی و ضروری مردم، خبر می رسد، تلاش هایی برای ترخیص محموله ۹ کانتینری ابزار و آلات موسیقی در گمرک بوشهر در حال پیگیری است.

از اوایل اردیبهشت ماه امسال، چالش اظهار محموله ابزار آلات موسیقی در گمرک بوشهر حواشی مختلفی را ایجاد کرده بود. پیگیری ها نشان می دهد با توجه به اشکالات موجود در ثبت سفارش کالا و ردیف تعرفه مندرج در اظهارنامه فعلا از ترخیص کالا جلوگیری به عمل آمده است، ولی در پشت صحنه دست های پنهانی در تلاش است تا مجدد ترخیص این محموله در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش تسنیم،‌ در این بین سوالاتی در خصوص این محموله ایجاد شده که لازم است مسئولان ستاد گمرک در این باره شفاف سازی کنند، نکته مهم اینکه در ابتدا باید در خصوص عوارض ارشاد علاوه بر حقوق ورودی کالای گروه ۴ شفاف سازی صورت گیرد و در ادامه به سئوالات زیر پاسخ دهند:

۱.آیا مقامات و مدیران گمرک بوشهر بر اصلاح ثبت سفارش کالا تاکید کرده اند؟ در صورت صحت این موضوع، دلیل و الزام تغییر ثبت سفارش اولیه چه بوده است؟

۲. آیا بعد از اظهار کالا به گمرک، امکان تغییر اطلاعات درج شده در اظهارنامه وجود دارد؟

۳.آیا با توجه به قرار گرفتن این دست کالاها در گروه چهار کالایی، جریمه و ما به التفاوتی برای این محموله در نظر گرفته شده است؟ به طور کلی چند درصد جریمه لحاظ شده است؟

۴.کدام مقام گمرکی دستور پیگیری مجدد و ترخیص محموله را داده است؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید