طالبان: فلش مموری ها را جمع کردیم تا مردم موسیقی گوش نکنند!

    کد خبر :1012182
طالبان فلش مموری

وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان در خبرنامه‌ای نوشته است که محتسبان این اداره در ولایت بدخشان، ده‌ها «یو‌اس‌بی» (فلش مموری) حاوی آهنگ‌ها و موسیقی را از داخل خودرو‌ها در ولایت بدخشان افغانستان، جمع آوری کرده‌اند

در این خبرنامه آمده است که رانندگان با استفاده از این ابزار در خودروهای‌شان موسیقی می‌شنیدند.

این اداره می‌نویسد که محتسبان این اداره در نقاط مختلف ولسوالی «درایم» این ولایت به رانندگان توصیه کرده‌اند که به موسیقی گوش ندهند و «زنان بی‌محرم»، بدون همراه مرد، را نیز سوار موتور‌های‌شان نکنند.

طالبان در دهه نود میلادی، در نخستین دور از تصرف قدرت شان بر افغانستان نیز شنیدن موسیقی را «ناروا و ممنوع» اعلام کرده بودند.

در تازه‌ترین مورد کارکنان امر به معروف حکومت طالبان در ولایت هرات چندین ابزار موسیقی را آتش زدند.

احمد سرمست رئیس انستتیوی موسیقی افغانستان در حکومت پیشین در واکنش به این عمل طالبان به بی‌بی‌سی گفت که «آتش زدن آلات موسیقی توسط طالبان به مثابه از بین بردن فرهنگ در این کشور است».

او می‌گوید که «طالبان در دو سال حاکمیت‌شان در افغانستان همواره در تلاش از بین بردن فرهنگ، هنر و خلاقیت در میان مردم هستند».

طالبان می‌گویند که گوش دادن به موسیقی از نظر شرعی (به تفسیر آن‌ها) حرام است در حالیکه در کشور‌های دیگر به شمول عربستان سعودی، ایران و پاکستان مسلمانان می‌توانند به موسیقی گوش بدهند.

اصلاحات نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید