ماتزاری، جانشین گارسیا در ناپولی

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ۸:۴۹
    کد خبر :1033134
ماتزاری، جانشین گارسیا در ناپولی

والتر ماتزاری، سرمربی جدید ناپولی است و قرارداد او تا ژوئن ۲۰۲۴ است. سرمربی سابق اینتر و واتفورد قرارداد را امضا کرده و قرار است امروز به عنوان سرمربی جدید معرفی شود. ماتزاری جانشین رودی گارسیا شد.

باشگاه ناپولی به‌صورت رسمی با سرمربی فرانسوی‌اش قطع همکاری و یکی از مربیانی که پیش از این هم سابقه هدایت آبی‌های شهر ناپل را برعهده داشته، به‌عنوان جانشین وی منصوب کرد.

باشگاه ناپولی ضمن اعلام رسمی خبر اخراج رودی گارسیا از سمت سرمریبگری این تیم بعد از تنها 12 هفته از آغاز فصل جاری سری A، از انتصاب والتر ماتزاری به‌عنوان جانشین او خبر داد.

گارسیا که در پایان فصل گذشته انتخابش به‌عنوان جانشین لوچانو اسپالتی تعجب خیلی‌ها را برانگیخت، تنها 16 بازی هدایت ناپولی را برعهده داشت که در 12 مورد آنها در سری A، تیمش در نیمی از بازی‌ها امتیاز از دست داد.

آخرین مورد هم باخت خانگی یک بر صفر مقابل امپولی در ابتدای هفته جاری بود که کاسه صبر اورلیو دلورنتیس مالک باشگاه را لبریز کرد و سبب برکناری او و تمام دستیارانش از کادر فنی شد.

در مورد انتصاب ماتزاری همانطور که پیش از این در برخی خبرها آمده بود، باشگاه با او تا پایان فصل جاری قرارداد بسته است. ماتزاری با این قرارداد به تیمی برمی‌گردد که در فاصله ماه اکتبر سال 2009 تا ماه می سال 2013 هدایتش را برعهده داشت و پس از آن روی نیمکت تیم‌های دیگری همچون اینتر، واتفورد، تورینو و کالیاری نشست، اما از ماه می سال 2022 بدون تیم بود. او با ناپولی در فصل 12-2011 قهرمان کوپا ایتالیا شد و با این تیم مجموعاً‌ 89 پیروزی، 49 تساوی و 44 شکست داشت.

نکته قابل توجه در مورد استخدام ماتزاری این است که او پس از به بن‌بست خوردن مذاکرات ناپولی با ایگور تودور بر سر مدت قرارداد با آبی‌های شهر ناپل به توافق رسید.

به گزارش تسنیم، علت عدم توافق ناپولی با تودور این بود که مربی کروات قراردادی تا ماه ژوئن سال 2025 درخواست کرده بود، اما دلورنتیس قصد داشت تنها تا پایان فصل جاری با وی قرارداد ببندد و در پایان فصل شانس خود را برای استخدام آنتونیو کونته امتحان کند، کسی که حاضر نشده است در میانه فصل هدایت مدافع عنوان قهرمانی سری A‌ را قبول کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید