سخنگوی شورای نگهبان:

لیست نهایی تایید صلاحیت‌ شدگان ۱۹ بهمن اعلام می‌شود

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۳۰
    کد خبر :1048987
لیست نهایی تایید صلاحیت‌ شدگان ۱۹ بهمن

براساس قانون سه مرحله برای بررسی صلاحیت‌ ها شامل هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان پیش‌بینی شده است.

هادی طحان‌نظیف در گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت: براساس قانون سه مرحله برای بررسی صلاحیت‌ها شامل هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان پیش‌بینی شده است.

وی با اعلام اینکه اکنون در مرحله رسیدگی به صلاحیت‌ها در شورای نگهبان هستیم، اظهار داشت: بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان از روز ۲۰ دی ماه آغاز شده است. اعضای شورای نگهبان شخصاً به بررسی اعتراضات داوطلبانی که در مرحله قبل (هیات‌های نظارت) تایید نشدند، می‌پردازند.

طحان‌نظیف افزود: اعضا پرونده‌های داوطلبان را بررسی می‌کنند. اگر ابهام و شائبه‌ای وجود داشته باشد، با داوطلب تماس می‌گیرند و یا در صورت نیاز از فرد دعوت می‌کنند. اسناد، ادله و دفاعیات داوطلب را دریافت می‌کنند و در نهایت تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: تاکنون در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان بیش از یک هزار نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمان نهایی که ۱۹ بهمن ماه است زمان زیادی باقی مانده است. تلاش‌های شبانه‌روزی ادامه دارد. تک تک پرونده‌های داوطلبان توسط اعضا بررسی می‌شود. موارد با داوطلبان در میان گذاشته می‌شود و تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ طحان‌نظیف همچنین خبر داد که ساعتی پیش فهرست اسامی یکهزار نفری که تاکنون در مرحله شورای نگهبان تایید شدند، به وزارت کشور ارسال شد و در ۱۹ بهمن ماه لیست نهایی تاییدصلاحیت‌شدگان اعلام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید