لفاظی‌ های تحریک‌ آمیز ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴

    کد خبر :1057958
ترامپ
رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با لفاظی‌های تحریک‌آمیز و نژادپرستانه ترامپ مورد انتقاد جدی قرار گرفته است.

بازتاب- به نقل از رویترز، رقابت میان دو نامزد اصلی ریاست جمهوری‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا یعنی جو بایدن، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در حالی ادامه می‌دهد که اظهارات حرکت‌آمیز و نژادپرستانه توجهات بسیاری را جلب کرده است.تصمیم از زمان اعلام نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) بررسی لفاظی‌های تحلیل‌برانگیزی را مطرح کرده است. او از کلمات و اظهارات خشونت‌آمیز برای مقابله با مهاجران استفاده کرد؛ درباره فروپاشی قریب الوقوع آمریکا هشدار داد؛ از خون مسموم و حمام خون سخن گفت.

برخی از جنجالی‌ترین لفاظی‌های عبارات عبارتند از:

مسمومیت خون

بارها ادعا کرده که مهاجران مردم این کشور را مسموم می‌کنند. رئیس انجمن ضد افترا آمریکا این اظهارات ترامپ نژاد راپرستانه، بیگانه‌هراسانه و نفرت‌محور خواند. نظرسنجی‌های عمومی نشان می‌دهد که مهاجرت یکی از نگرانی‌های اصلی رای‌دهندگان آمریکایی است و همیشه زندگی را عامل اصلی جرایم خشونت‌آمیز و زوال اقتصادی معرفی کرده است.

نظر در اظهارات گذشته پیشنهاد کرده بود که دموکرات‌ها را هدفمند به مهاجران اجازه می‌دهند تا حمایت سیاسی خود را افزایش دهند. این موضوع، کلیدی تئوری توطئه «جایگزین بزرگ» راست‌گرایان افراطی است که ادعا می‌کند که جایگزین قومی و جمعیت فرهنگی سفیدپوست با مهاجران رنگین‌پوست است که به «نسل‌کشی سفیدپوستان» تبدیل می‌شود، در حال حاضر انجام می‌شود.

بحث در مورد بحث اقتصادی چندین دهه است که در مورد بحث مطرح است. بسیاری از ثروتمندان می‌گویند مهاجرت به‌طور مستقیم رشد اقتصادی این کشور را افزایش می‌دهد.

حشرات موذی

قهرمان در یک گردهمایی نوامبر (آبان) در نیوهمپشایر توصیف مخالفان به‌عنوان حشرات موذی وعده نابودی آن‌ها را داد. این اظهارات از سوی دموکرات‌ها و برخی جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا مورد انتقاد و سرزنش جدی قرار گرفت. خان سیاسی می‌گویند که از لفاظی‌های مور غیرانسانی از جمله کلماتی مانند حشرات موذی استفاده می‌کنند، حقوق ساکنان و شهروندان را آسان‌تر می‌کند.

حمام خون

اول در جریان حضور در ماه مارس (اسفند) در کنار یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه سنا در ایالت اوهایو، نسبت به راه افتادن حمام خون در صورت شکست خود در انتخابات هشدار داد. در حالی که تیم انتخاباتی باید این اظهارات را یک تهدید به خشونت سیاسی از سویی دیگر معرفی کرد، کارزار انتخاباتی رئیسجمهور پیشین مدعی شد که منظور وی از این عبارت در رابطه با موضوع صنعت خودرو بوده است.

غیرانسان خواندن مهاجران

بارها از مهاجران در آمریکا با عبارات غیرانسانی کرد. او در جریان حضورش در ماه مارس (اسفند) در ایالت اوهایو گفت: به نظر من در برخی موارد آن‌ها آدم‌ها هستند. در شرایطی که جستجو می‌کند تا مهاجران را به‌عنوان عوامل اصلی رشد جرایم خشونت‌بار در آمریکا معرفی کند، داده‌های موجود در مورد وضعیت مهاجرت مجرمان بسیار اندک است.

تحقیر سیاهپوستان

اظهارات ترامپ در ماه فوریه (بهمن) درباره سیاهپوستان خشم گروه‌های حقوق بشری را به دنبال داشت.

 

پیش‌بینی آینده تاریک برای آمریکا
نتایج در مسیر مبارزات انتخاباتی به ادعاهای شدیداللحن متمایل می‌شود و به حامیانش می‌گوید که اگر در ماه نوامبر (آبان) پیروز شد، کشور وارد رکود نهایی و فروپاشی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید