لغو پرواز تهران به زابل به دلیل طوفان گرد و خاک

    کد خبر :1022836
لغو پرواز تهران به زابل

به دلیل طوفان گرد و خاک و کاهش دید پرواز تهران به زابل و بالعکس لغو شد.

جمشید پورمیر اظهار کرد: به دلیل طوفان گردوخاک و کاهش دید پرواز امروز _یکم مهر ماه_ تهران -زابل و بالعکس لغو شد.

وی افزود: با توجه به تصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان گرد و خاک و افزایش ریزگردها امروز _ شنبه یکم مهرماه_ تمامی مدارس، ادارات و بانک‌ها در پنج شهرستان منطقه سیستان تعطیل است.

وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر زابل را در نوردید

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۱ مهر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۸۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۵۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مطابق با هشدار سطح نارنجی شماره ۲۲ تا _دوشنبه سوم مهرماه _ وزش باد شدید تا خیلی شدید و طوفان و گرد و خاک پدیده غالب جوی در شمال استان خواهد بود، در نوار شرقی و غربی استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید انتظار می‌رود، بنابراین افزایش غلظت غبار و کاهش دید افقی را برای غالب مناطق استان خواهیم داشت.

حیدری تصریح کرد: در زمان غبارآلود شدن هوا از ترددهای غیرضروری در فضای باز پرهیز کنند و از استحکام سازه‌ها و پوشش گلخانه‌ها مطمئن و در زمان طوفان از کار در ارتفاعات جدا خودداری شود.

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید