لزوم نوسازی ۱۳ هزار ون فرسوده/ تولیدکنندگان داخلی تا ۱۵ مهر اعلام آمادگی کنند

    کد خبر :609394

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در نظر دارد با مشارکت تولیدکنندگان داخلی نسبت به نوسازی ۱۳هزار دستگاه ون‌ فرسوده موجود در سامانه تاکسیرانی شهری کشور اقدام کند.

مرتضی ضامنی ، با بیان اینکه در سال ۱۳۸۵ خودروی ون وارد سامانه حمل و نقلی کشور شد و در حال حاضر ۱۳ هزار ون در سطح کشور وجود دارد گفت: مد حمل و نقل ون در کلانشهر تهران بسیار مناسب است به طوری که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، در هر سفر تعداد مسافر بیشتری را جابه جا می کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تمامی ون‌های موجود کشور فرسوده هستند و بایستی از ناوگان حمل‌ونقلی کشور خارج شوند،اظهار کرد: براساس تجربه‌های موجود نمی توان این مد ارزشمند حل‌ونقلی را از دست داد به همین منظور بایستی این ناوگان نوسازی شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: مشکلی که در این راستا وجود دارد این است که در حال حاضر تولیدکننده ون در کشور نداریم. یک برهه‌ای شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو نسبت به تولید خودرو ون اقدام کردند ولی در حال حاضر این خودرو تولید نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی هستیم، اظهارکرد: اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در نظر دارد با مشارکت تولیدکنندگان داخلی نسبت به نوسازی ۱۳ هزار دستگاه ون‌ فرسوده موجود در سامانه تاکسیرانی شهری کشور اقدام کند. مشخصات ون‌های مورد نظر باید مطابق با مصوبه شورای عالی ترافیک کشور (مصوبه جلسه ۱۱۴ و اصلاحیه مصوبه ۱۱۶) بوده و همچنین جهت استفاده از یارانه مندرج در ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به صورت پایه گاز سوز عرضه شود.

به گزارش ایسنا،ضامنی در پایان گفت: شرکت‌های خودروسازی که توانایی تولید ناوگان مورد نظر را دارند می‌توانند تا تاریخ ۱۵ مهر ۹۸ اعلام آمادگی کنند و نسبت به ارسال مشخصات فنی خودروهای ون به همراه برنامه زمان بندی تحویل و قیمت پایه اتحادیه اقدامات لازم را انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید