لزوم تسهیل صدور پروانه مرمت برای بناهای تاریخی شهر

    کد خبر :553807

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم حفظ بناهای تاریخی گفت: بناهای تاریخی سرمایه‌های شهر تهران محسوب می‌شوند. لذا باید از آنها حفاظت کرد و در مقابل ساخت و سازهایی که موجب تخریب این بناها می‌شوند جلوگیری کرد.

محمدجواد حق شناس در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: بافت‌های تاریخی همانند حصار ناصری به عنوان یکی از سرمایه‌های جدی شهر تهران محسوب می‌شود که از مدیران بافت‌ها و سایر مسئولان وابسته انتظار می‌رود در خصوص نگهداری این بافت‌ها به صورت جدی مراقبت‌های لازم را به عمل آورند و حتی اگر فضاهایی از آنها به جای مانده است مورد حمایت و حفاظت قرار گیرد.

وی افزود: انتظار می‌رود پروانه مرمت برای این ساختمان‌ها متفاوت دیده شود تا در حفظ این فضاهای تاریخی دچار مشکل نشویم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نکته مهم دیگر بحث هویت شهری تهران است. این بناها هویت شهر تهران محسوب می‌شوند که اکثراً در منطقه ۱۲ شهر تهران قرار گرفته‌اند. باید مراقبت کرد که بساز و بفروش‌ها با بناهای جدید باعث تخریب این بناهای تاریخی نشوند. لذا پیشنهاد می‌کنیم با تبدیل بناهای تاریخی به گالری‌ها و کافه‌ها از تخریب آنها جلوگیری کنیم.

به گزارش ایسنا، حق شناس ادامه داد: بعضاً دیده شده که نهادهای پرقدرت حتی بدون کسب پروانه به تخریب این بناها اقدام می‌کنند. لذا معاونت شهرسازی باید از این تخلف جلوگیری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید