حجت نظری با اشاره به درگیری شب گذشته در محوطه تئاترشهر؛

مصوبه ساماندهی مشاغل سیار وضعیت محوطه تئاتر شهر را تغییر می دهد

    کد خبر :554380

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به درگیری منجر به تیراندازی میان دو دستفروش در محوطه تئاتر شهر، بر ضرورت اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون تاکید کرد.

حجت نظری درباره تیراندازی میان دو دستفروش در محوطه تئاترشهر تهران گفت: درگیری و نزاع از جمله مواردی‌ست که ریشه‌ها و علل مختلفی دارد و درهرجایی که رخ دهد، امری غلط و خلاف قانون است. شب گذشته نیز درگیری میان دو دستفروش در محوطه مجموعه تئاترشهر تهران رخ داد که با شلیک تیر از سوی یکی از طرفین درگیری نیز همراه بود و همین امر حساسیت‌ها به موضوع را افزایش داد.

نظری ادامه داد: اینکه درگیری با چه انگیزه‌ای رخ داده و متهم چطور اسلحه همراه داشته و … از جمله مواردی است که دستگاه‌های قانونی باید به آن رسیدگی کنند، اما آنچه که به نظرم لازم است مدیریت شهری نیز با همکاری پلیس و دیگر ارگان‌ها به آن ورود کند، وضعیت نامناسب اطراف مجموعه تئاتر شهر و چهارراه ولیعصر است. متأسفانه این فضا در انبوه دستفروشانی قرار گرفته که هم تردد را برای شهروندان دیگر دشوار کرده، هم ازدحام جمعیتش بستری برای کیف‌قاپی و جرایم خرد فراهم کرده و هم یک محیط فرهنگی و هنری را که نماد تئاتر کشور به حساب می‌آید تحت تأثیر خود قرارداده که نزاع شب گذشته تنها یک مورد آن است.

نظری به‌عنوان طراح مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون، ادامه داد: صادقانه باید بگویم که نمی‌دانم آیا اراده‌ای برای ساماندهی وضعیت کنونی اطراف این مجموعه فرهنگی، هنری وجود دارد یا خیر، اما ما در شورای شهر برای اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون جدی هستیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: این مصوبه لازم‌الاجراست و معاونت خدمات‌شهری با محوریت شرکت ساماندهی مشاغل باید جلسات مربوط آن را هرچه زودتر برگزار کند تا سازوکار اجرایی آن مشخص شود.

به گفته نظری با اجرای این مصوبه برای محدوده‌های فرهنگی نظیر تئاتر شهر، مشاغلی پیش‌بینی می‌شود که نسبتی با آن فضا داشته باشند به طورمثال اگردر حال حاضر در یک محدوده فرهنگی دستفروشان لباس یا ابزاریراق می‌فروشند، می‌توان ترتیبی اتخاذ کرد که ون کافه‌هایی در این محدوده‌ها فعالیت کنند که قهوه می‌فروشند یا مثلاً دستفروشانی که صنایع دستی می‌فروشند در آن محدوده مستقر شوند.

وی ادامه داد: شخصاً در نامه‌ای از شهرداران مناطق خواستم معابر و مکان‌های مناسب حضور این نوع مشاغل را شناسایی کنند تا پس از تشکیل کمیته برنامه‌ریزی و نظارت مصوبه ساماندهی مشاغل، به سرعت این مکان‌ها به کمیته معرفی شوند و زمینه اجرایی شدن آن با سرعت بیشتری فراهم شود.

نظری درباره اینکه آیا با اجرای این مصوبه شاهد تکرار حوادثی مانند شب گذشته نخواهیم بود، گفت: نمی‌توان گفت که با اجرای طرح مشاغل سیار و بی‌کانون نزاع رخ نخواهد داد، اما قطعاً از حجم استرس و درگیری‌های روزمره دستفروشان بر سر محل بساط‌گستری و هزینه و … کاسته می‌شود، ضمن اینکه فضای فرهنگی یک محیط نیز حفظ خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید