سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد

لزومِ بهبود دسترسی معلولان به تجهیزات یاری‌رسان

    کد خبر :596295

سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر بهبود دسترسی معلولان و افراد نیازمند به فناوری‌های یاری‌رسان تاکید کرد.

سازمان جهانی بهداشت در نشستی با موضوع فناوری‌های یاری‌رسان بر اهمیت دسترسی به تجهیزات یاری‌رسان و موثر در بهبود کیفیت زندگی افرادی که به این فناوری‌ها نیاز دارند، تاکید کرد.

سمعک، ویلچر، تجهیزات ارتباطی، عینک، اندام‌های مصنوعی و دیگر تجهیزات ضروری از جمله محصولات و فناوری‌های یاری‌رسان هستند که کیفیت زندگی این افراد را بهبود می‌دهند. تمامی افراد ممکن است به فناوری‌های یاری‌رسان نیاز داشته باشند اما در افرادی که دچار معلولیت هستند یا افراد میانسال نیاز بیشتری احساس می‌شود.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت برآورده کرده که در سراسر جهان یک میلیارد نفر حداقل به یک فناوری یاری‌رسان نیاز دارند اما از هر ۱۰ نفر تنها یک نیازمند به این تجهیزات دسترسی دارد که بالا بودن قیمت محصولات، عدم آگاهی و کمبود نیروهای متخصص و آموزش دیده از جمله دلایل آن است.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی این سازمان، امروزه ۷۵ میلیون نفر به ویلچر نیاز دارند اما تنها پنج تا ۱۵ درصد از آنان به ویلچر دسترسی دارند. در سراسر جهان ۴۶۶ میلیون نفر به استفاده از سمعک نیاز دارند اما در حال حاضر تولید سمعک تنها ۱۰ درصد از نیاز فعلی را تامین می‌کند. همچنین ۲۰۰ میلیون نفر که با مشکل بینایی روبرو هستند از داشتن عینک محروم هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید