لذت زندگی روستایی در دل ابرها!/ تصاویر

    کد خبر :952137

ماسال یکی از زیباترین و بکرترین مناطق استان گیلان است که در ۵۰ کیلومتری رشت واقع شده است؛ از جمله جاذبه‌های گردشگری ماسال می‌توان به آبشارهای متعدد، غارهای پهناور و مناطق کوهستانی آن اشاره کرد.

“ماسال” یکی از زیباترین و بکرترین مناطق استان گیلان است که در جوار کوه‌های تالش قرار گرفته است. ماسال منطقه‌ای کوهپایه‌ای با آب‌وهوای منحصر به‌فرد و طبیعی خود، حتی ساکنین بومی را از این همه زیبایی مسحور خود کرده و انگار که این همه زیبایی برای آنها تازگی و طراوت اولیه دارد.

این منطقه به دلیل واقع شدن در ارتفاعات، به آب و هوای سرد و کوهستانی نزدیک است؛ به همین دلیل در تمام فصول سال، زیبایی خاص و حیرت‌انگیزی دارد. این خطه دست نخورده و زیبا در 50 کیلومتری رشت واقع شده است.

ماسال که به نگین سبز گیلان معروف است در شمال‌غربی رشت، مرکز استان گیلان، قرار دارد.

برای اینکه درک بهتری از موقعیت جغرافیایی ماسال داشته باشید، باید بدانید این شهر در همسایگی فومن، صومعه‌سرا، رضوانشهر، اردبیل و خلخال قرار دارد. اطراف ماسال را چنین شهرهای خوش‌آب‌وهوا و سرسبزی احاطه کرده‌اند و خود ماسال گیلان هم که گل سرسبد آن‌هاست!

طبیعت بکر، ییلاقاتی با آب‌وهوای کوهستانی و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، کوه‌ها و جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌های خروشان و پرآب، آبشارهای بلند و باشکوه و اقیانوس ابری که در این منطقه تشکیل می‌شود، همه این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا ماسال طبیعتی خاص و منحصربه‌فرد داشته باشد.

استان گیلان به قدری زیبا و حیرت انگیز است که حتی شهر ماسال که یکی از شهرستان‌های آن است خودش به تنهایی یک مرکز بزرگ گردشگری طبیعی در کشور محسوب می‌شود. از جمله جاذبه‌های گردشگری ماسال می‌توان به آبشارهای متعدد، غارهای پهناور و مناطق کوهستانی آن اشاره کرد.

لذت‌ها و تجربه‌های ییلاقات ماسال همه از جنس طبیعت هستند. در این ییلاق‌ها می‌توانید صدای پرندگان، رمیدن گله‌های گاو و گوسفند را ببینید و بشنویید. تجربه‌ای از آرامش به دور از هیاهوی شهرها که مطمئنا برای هر کسی لذت‌بخش خواهد بود.

این ییلاقات بهترین مکان برای تجربه زندگی روستایی هستند. خانه‌های ییلاقات چوبی بوده و امکانات شهری مانند آب لوله کشی، برق، گاز و … در آنها وجود ندارد.

در این ییلاق‌ها همچنین نمی‌توانید کوچه و خیابانی ببینید بلکه باید از مسیرهای پاکوب راه را طی کنید. اگر صبح زود به این ییلاق‌ها سفر کنید یا تجربه شب‌مانی در آنها را داشته باشید می‌توانید صبح منظره اقیانوس ابر را مشاهده کنید و خود را بر فراز ابرها ببینید!

از دیگر تفریحات و لذت‌های سفر به ییلاقات ماسال می‌توان عکاسی، طبیعت گردی، کوهنوری و اسب‌سواری را نام برد.

می‌توان ماسال را شهری کهن با قدمت تاریخی بالا دانست؛ گواه این ادعا خرابه‌ها و قبرستان‌های قدیمی است که در دل این منطقه مسحورکننده واقع شده است. ماسال در گذشته به علت عبور رود خالکایی از کنار این منطقه “رودکنار” نامیده می‌شد.

عبور رود خالکایی از کنار ماسال باعث گسترش کشاورزی و برنج‌کاری و در نهایت مبادله کالا شده که همین امر موجب گسترش تدریجی این منطقه و تشکیل شهر ماسال شد. ماسال در گذشته جزء شهرستان تالش بود که در سال 1376 و تشکیل شهرستان ماسال این شهر در محدوده شهرستان ماسال قرار گرفت.

اقتصاد این شهرستان بر پایه کشاورزی و دامداری استوار است؛ فعالیتهایی از قبیل برنج‌کاری، پرورش طیور، پرورش پیله ابریشم و گاو و گوسفند رایج است. تولید شال و صنایع چوبی از صنایع دستی منطقه محسوب می‌شود.

تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید