لاوروف: تفاهم میان ترکیه و روسیه از یک خونریزی گسترده جلوگیری کرد

    کد خبر :636962
لاوروف

وزیر خارجه روسیه گفت که توافق مسکو و آنکارا در روز‌های گذشته از بروز یک فاجعه انسانی گسترده در منطقه جلوگیری کرد.

وزیر خارجه روسیه روز جمعه به شبکه تلویزیونی «روسیا-۲۴» گفت که تفاهمنامه مسکو و آنکارا درباره حل و فصل اوضاع در شمال شرقی سوریه به جلوگیری از خونریزی گسترده کمک کرده است.

 

به نوشته خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: «وقتی به طور کلی صحبت از اوضاع می‌شود، توافقاتی که در «سوچی» حاصل شد بدون شک به جلوگیری از خونریزی گسترده کمک کرد و مسئله تقابل بین ترک‌ها و کرد‌ها را به یک چارچوب از اقدامات اعتماد ساز تبدیل کرد.»

 

به گزارش دانشجو،حدود دو هفته قبل «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کردند که به توافقی در خصوص شمال سوریه دست پیدا کرده‌اند. دراین توافق دو طرف متعهد به حفظ اتحاد سیاسی و تمامیت ارضی سوریه و محافظت از امنیت ترکیه تأکید کردند.

 

به نوشته تاس، لاوروف با بیان شکل گیری دو منطقه بزرگ در غرب و شرق و ورود نیرو‌های ترکیه پس از مذاکرات ناموفق آنکارا با آمریکا افزود، حرکت بیشتر به لطف توافق بین رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور ترکیه متوقف شد و در مرز سوریه پلیس نظامی روسیه وارد بخش اعظم آن بخش‌ها شد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه اظهار داشت که سؤالات بسیاری باقی مانده که باید هنگام اجرای این طرح حل شوند. پلیس نظامی روسیه پیش از این همکاری خود را با مرزبانان سوریه آغاز کرده و آن‌ها با مردم محلی در ارتباطند و ساکنان محلی نیز با رفتار بسیار خوبی با آن‌ها دارند.

 

این در حالی است که یک مقام نظامی روسیه در روز‌های گذشته از گشتزنی پلیس نظامی این کشور در نزدیکی مرز عراق با سوریه در راستای نظارت بر آتش‌بس با شبه‌نظامیان کرد سوریه خبر داد.

 

«ایوان وولجین» فرمانده یگان‌های پلیس نظامی روسیه در شهر «قامشلی» در گفتگو با خبرنگاران گفت که گشت‌زنی‌ها در مناطق مشرف به مرز عراق نیز جریان خواهد داشت.

 

او گفت که برنامه‌ریزی برای گشت‌زنی در منطقه «سیمالکا» در نزدیکی مرز سوریه با عراق در جریان است و در حال حاضر گشتزنی در مرز سوریه با ترکیه در نزدیکی شهر «قامشلی» صورت می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید