لاریجانی: صالحی دانشمندی است که باید قدر او را دانست

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵
    کد خبر :299456

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر صالحی فردی دانشمند و آگاه به مساله هسته ای است که باید قدر ایشان را دانست و اصولاً توهین به هر کس در این گونه مجامع ملی و خلاف عقل و اخلاق است.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز رحلت امام راحل (ره) گفت: ایشان به خوبی عظمت مقام امام(ره) و اهمیت راه او را بیان داشتند که تاثیر از سیره امام علی (ع) بود توجه به آن نیاز امروز ایران است.

وی افزود: هشدارهای ایشان در مسئله هسته ای چه برای مذاکرات با اروپا اهمیت بسزایی داشت و چه برای آمادگی در فعال شدن بخش هایی از صنعت هسته ای.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این دستورات در مقطع حساس بسیار به موقع و به قاعده بود و آقای دکتر صالحی رئیس محترم سازمان انرژی اتمی نیز با جدیت این دستورات را باید به انجام برساند و کمیسیون امنیت ملی پیگیری مستمر در جهت اهداف داشته باشد

وی با اشاره به برخی اتفاقات در روز راهپیمایی قدس گفت: البته در اینجا باید به این نکته هم باید اشاره کنم که در راهپیمایی روز گذشته برخی توهین ها به ایشان و برخی افراد انجام شد که به هیچ وجه کار درستی نبود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: آقای دکتر صالحی فردی دانشمند و آگاه به مساله هسته ای هستند که باید قدر ایشان را دانست و اصولاً توهین به هر کس در این گونه مجامع ملی و خلاف عقل و اخلاق است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در راهپیمایی روز گذشته برخی توهین ها به ایشان و برخی افراد انجام شد که به هیچ وجه کار درستی نبود؛ اصولاً توهین به هر کس در این گونه مجامع ملی و خلاف عقل و اخلاق است.

لاریجانی در ادامه به سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اروپا اشاره کرد و گفت: دوره گردی وی برای همراه کردن کشورها با آمریکا در خروج از توافق هسته ای است.

وی افزود: به نظر می رسد با ضربه خوردن تروریست ها در عراق و سوریه این رژیم ماجراجو به دنبال ایجاد بحران دیگری در منطقه است تا بر مشکلات داخلی و خارجی رژیم سرپوش بگذارد.

رییس مجلس تاکید کرد: قطعا ایران با تدبیر خواسته ملت را دنبال می کند اما این قدر روشن باشد که مسئولین جمهوری اسلامی منتظر وعده های بی زمان اروپا نمی مانند.

وی ادامه داد: زمان مذاکرات در حال اتمام است؛ اگر اروپا این توانمندی را در خود می بیند که توافق هسته ای را حفظ کند، باید تصمیم خود را صریح تر و سریعتر اعلام کند در غیر این صورت جمهوری اسلامی گام های بعدی را چه در زمینه هسته ای و چه مسائل دیگر بر می دارد.

لاریجانی در ادامه خطاب به دولت درباره طراحی مدل بودجه ای در کشور گفت: لازم است دولت درباره طراحی مدل بودجه ای متناسب با شرایط پیش تدبیر کند به نحوی که نیازهای اصلی کشور تامین شود.

وی تاکید کرد: گرچه در این زمینه شورای هماهنگی اقتصادی باید گام های سریعتری بردارد اما کمیسیون برنامه و بودجه هم لازم است با نشست هایی با سازمان برنامه و بودجه سیمای روشنی از نحوه عمل دولت در شرایط جدید اطلاع حاصل و اگر احتیاج به تغییراتی در قانون بودجه است، تدارک کند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره سخنان رییس جمهوری آمریکا هم گفت: این سخنان بسیار ژاژ و پریش در حوزه سیاست بود؛ به نحوی که صدر و ذیل مطالب ایشان تناسبی با یکدیگر نداشت.

وی توصیف ترامپ درباره تصمیم های آمریکا در منطقه را ‘ توهم آمیز’ خواند و گفت: به نظر می رسد ایشان واقعیات صحنه سیاسی را با حالات دفعی روانی شعف انگیز تصنعی خلط کرده که چندان محل توجه ما نیست و مانعی هم ندارد که در این خوش خیالی بماند.

لاریجانی بیان کرد: مسئله این است که در همین حال که از تحریم های سنگین علیه ایران حرف می زنند، مدعی ضرورت نوعی گفت وگوی جدید برای حل مسائل شده اند.

وی ادامه داد: این قدر این سخنان ناشیانه بیان میشود که به نظر می رسد ایشان قلمرو سیاست را با چانه زنی های میدان تره بار عوضی گرفته اند.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: وقتی ایشان توافق هسته ای را که بعد از چند سال مذاکره حاصل شده، بدون توجه به تعهدات اخلاقی و حرفه ای خود به راحتی زیرپا می گذارد چه توقعی دارد که در مقابل این ژاژخواهی ها کسی به او توجه کند.

وی تاکید کرد: دنیای سیاست محل مراودات و محاسبات عقلانی است، نه رفتار بی نزاکت سیاسی و آمریکا مطمئن باشد ملت ایران در مقابل دشمنی های آمریکا و صهیونیست ها با اراده قوی تر تحت رهبری های داهیانه حضرت ایت الله خامنه ای به راه خویش ادامه خواهد داد.

لاریجانی در ابتدای سخنان خود از از حضور مردم در عزارداری ها در تعزیه شهادت امام علی (ع) و همچنین روز قدس تقدیر کرد و گفت: حضور پرشکوه مردم باعث فخر و باعث سربلندی کشور خواهد شد.

وی همچنین رحلت عالم حجت الاسلام و المسلمین احمدی را به جامعه دانشگاهی و حوزوی تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: ایشان که یک دوره نماینده مجلس هم بودند سال ها عضو شورای انقلاب فرهنگی و همچنین مسئول سازمان سمت بودند و خدمات بسیار ارزشمندی به کشور مخصوصا به جامعه دانشگاهی داشتند.

رییس مجلس برای آن مرحوم از خداوند متعال علو درجات مسالت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید