قیمت مرغ در بازار

    کد خبر :1024939
 دبیر کانون پرورش دهند‌گان مرع گوشتی نرخ مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۵۲ هزار تومان و مرغ گرم را ۷۳ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز فروغی دبیر انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: بنابر آمار در شهریور حدود ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که به طور متوسط با تولید ۲.۵ کیلو مرغ گرم، ماهانه ۲۷۰ هزارتن مرغ درکشور تولید می شود. هرچند وزن تولیدی مرغ متغیر است.

او نیاز ماهانه جوجه ریزی را ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: با توجه به مازاد جوجه ریزی، پشتیبانی امور دام برای جمع آوری مرغ مازاد باید وارد میدان شود.

فروغی با بیان اینکه برنامه ریزی مدونی برای صادرات وجود ندارد، گفت: مسئولان امروز صادرات را آزاد و فردا قطع می کنند، از این رو صادرکنندگان به سراغ صادرات نمی روند چراکه در بازارهای هدف ۶ ماه تا یکسال تعهد صادرات دارند.

دبیر کانون پرورش دهند‌گان مرع گوشتی نرخ مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۵۲ هزار تومان و مرغ گرم را ۷۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی قیمت مرغ زنده در برخی استان‌ها ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

او راهکار تنظیم بازار مرغ را عدم دخالت دولت اعلام کرد و گفت: در هیچ جای دنیا قیمت دستوری معنایی ندارد و قیمت‌گذاری تمامی کالا‌ها باید بر مبنای مکانیزم عرضه و تقاضا صورت گیرد

فروغی گفت: علی رغم آنکه کنجاله سویا با نرخ مصوب در سامانه بازارگاه نیست، اما در بازار آزاد با نرخ ۳۶ تا ۳۷ هزارتومان در بازار آزاد به وفور موجود است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید