قیمت مرغ تغییر نخواهد کرد

    کد خبر :939261
قیمت مرغ در میادین به ۴۱ هزار تومان رسید
نبابر اعلام رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، در حال حاضر قیمت مرغ به بالاتر از نرخ مصوب رسیده است و هر کیلو مرغ زنده ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: هم اکنون قیمت مرغ به بالاتر از نرخ مصوب رسیده است.

آقای محمد یوسفی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به رکود بازار و کاهش تقاضا ناشی از تخصیص درآمد خانوار به خرید مدرسه در شهریور پیش بینی می شود که قیمت مرغ تغییری نداشته باشد.

یوسفی از توزیع روزانه ۴ هزار و ۸۰۰ تا ۵ هزار و ۳۰۰ تن مرغ گرم در بازار خبر داد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با اصلاح نظام یارانه سرانه مصرف مرغ ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافت که به همین میزان جوجه ریزی کاهش یافته است.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۶۰ تا ۶۸ هزار تومان، ران مرغ ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان، سینه با کتف ۱۲۰ هزار تومان و فیله ۱۳۰ هزار تومان است.

بنابر آمار اعلامی مرکز پژوهش های مجلس مصرف مرغ بعد از اصلاح نظام یارانه ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافت که همین امر موجب شد جوجه ریزی از ۱۳۰ میلیون قطعه به ۹۳ میلیون برسد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید