قیمت طلا و سکه 7 آبان 1402

    کد خبر :1029698

قیمت طلا و سکه در حالی روز گذشته با افزایش قیمت به کار خود پایان داد که پارامترهای تعیین قیمت در این بازار همواره صعودی بود. طلای جهانی محدوده ۲۰۰۰ دلاری را شکست و دلار هم صعودی شد. کارشناسان، هر گونه پیش‌بینی برای این بازار را غیرممکن می‌دانند.

قیمت طلا و سکه روز گذشته با گپ مثبت باز شد. پالس‌های نامساعد از بالا گرفتن درگیری میان حماس و اسرائيل بازارهای جهانی را صعودی کرد و بازارهای داخلی نیز از این رشد قیمت جا نماندند.

قیمت طلا و سکه

دیروز سکه امامی در آستانه ورود به کانال ۳۰ میلیونی قرار داشت و هر مثقال طلا با رشد قابل توجهی به کانال ۱۱ میلیونی نزدیک شد.

دیروز برخلاف رشد قیمت در خانواده سکه‌ها، روند حباب سکه در قطعات سنگین کاهش داشت. فعالان بازار فلز زرد دلیل این موضوع را افت تقاضا عنوان می‌کنند.

گفتنی است قیمت انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۰۰۶ دلار قرار گرفته است.

سکه گرمی ۶ میلیونی شد

دیروز شنبه ۶ آبان قیمت سکه امامی رشد ۴۰۷ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۹ میلیون و ۸۹۹ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز با افزایش ۳۱۷ هزار تومانی با قیمت ۲۶ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان معامله شد. روز گذشته نیم‌ و ربع سکه هر یک با رشد ۲۵۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ و ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به کانال ۶ میلیونی ورود کرد و در کف این کانال معامله شد.

مثقال در آستانه ورود به کانال ۱۱ میلیونی

دیروز قیمت طلا نیز افزایش قابل توجهی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۲۱۸ هزار تومان رشد با رقم ۱۰ میلیون و ۹۵۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۵۲ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۵۲۸ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۹۴ هزار تومان معامله شد.

در ششمین روز آبان حباب سکه در دو روند مثبت و منفی قرار گرفت. حباب سکه‌ امامی ۲۱۱ هزار تومان،‌ سکه بهار ۳۲۱ هزار تومان و نیم‌سکه ۶۲ هزار تومان کاهش داشتند. حباب ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب ۹۴ و ۲۳ هزار تومان رشد داشتند.

تجارت‌نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید