قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۳۰

    کد خبر :847080
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۳۰

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۳ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۵۵ سنت رسید.

در حالی که تحلیلگران تمرکز خود را بر عرضه محدود نفت و رشد تقاضا در آمریکا معطوف کرده اند و با وجود اینکه که بازار نگران تبعات احتمالی بحران مالی گروه اورگراند چین بر اقتصاد این کشور است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 63 سنت معادل 0.9 درصد افزایش به 74 دلار و 55 سنت رسید. روز دوشنبه قیمت نفت برنت حدود 2 درصد کاهش یافته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از افت 2.3 درصدی در جلسه قبل، امروز 69 سنت معادل یک درصد رشد داشت و به 70 دلار و 98 سنت رسید.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند، با توجه به افزایش قیمت گاز و زغال سنگ شرکت های تولید کننده برق در جهان به مصرف نفت کوهر روی آورده اند و تداوم اختلال در تولید نفت خلیج مکزیک پس از طوفان آیدا سبب شده تا نفت کمتری در بازار آمریکا عرضه شود.

در ادامه این یادداشت آمده است: «هرچند کند شدن رشد اقتصادی چین و مشخص نبودن برنامه زمانی انقباضی شدن احتمالی سیاست پولی فدرال رزرو بر احساس حاکم بر بازار تاثیرگذار بوده است، اما سایر تحولات همچنان مشوق افزایش قیمت نفت است.»

با این حال سرمایه گذاران فعال در بازارهای مالی همچنان نگران تبعات بحران مالی به وجود آمده برای شرکت اورگراند، غول بازار املاک چین و تاثیر بلندمدت آن بر کل بازار این کشور هستند.

به گزارش تسنیم، ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «نگرانی های ناشی از بحران بدهی شرکت اورگراند چشم انداز دومین اقتصاد بزرگ جهان را تهدید می کند و موجب شده تا برخی سرمایه گذاران در مورد درست بدون سرمایه گذاری در اقتصاد چین به تردید بیافتند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید