قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۷

    کد خبر :846346
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۷

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۳۳ سنت کاهش به ۷۵ دلار و ۳۴ سنت رسید.

در حالی که شرکت های نفتی آمریکایی در خلیج مکزیک پس از 2 طوفان پیاپی در حال از سرگیری تولید نفت هستند، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 33 سنت کاهش به 75 دلار و 34 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 64 سنت کاهش به 71 دلار و 97 سنت رسید. در این هفته به دلیل محدود شدن عرضه در نتیجه خسارات ناشی از طوفان نفت برنت 3.3 درصد و نفت خام آمریکا 3.2 درصد افزایش را شاهد بودند.

تا قبل از کاهش قیمت دیروز، نفت برنت شاهد 5 جلسه افزایشی متوالی بود. روز چهارشنبه قیمت نفت برنت به بالاترین رقم از اواخر ماه جولای رسید و نفت خام آمریکا هم بالاترین رقم از اوایل ماه اوت را تجربه کرد.

نیشانت بوشان تحلیلگر بازارهای نفت در موسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: «دلیل اینکه قیمت نفت در این چند روز تا این حد بالا رفت اختلالات ایجاد شده در عرضه نفت آمریکا و کاهش حجم ذخایر این کشور بود. بنابراین اکنون که تولید نفت آمریکا در حال افزایش مجدد است انتظار می رود قیمت ها رو به کاهش بگذارد.»

پس از آنکه دو طوفان آیدا و نیکولاس موجب حذف 26 میلیون بشکه از تولید نفت منطقه خلیج مکزیک از بازار شد، شرکت های تولید کننده مجددا در حال افزایش تولید خود هستند. اما با وجود از سرگیری تولید حدود 28 درصد از نفت آمریکا در خلیج مکزیک همچنان به مدار تولید باز نگشته است.

به گزارش تسنیم، شرکت های آمریکایی این هفته تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز خود را برای دومین هفته متوالی افزایش دادند، اما تعداد کل سکوهای فراساحلی در منطقه خلیج مکزیک از زمان وقوع طوفان آیدا تاکنون در دو هفته قبل همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید