قیمت جهانی نفت افزایش یافت

    کد خبر :226074

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۵۱ سنت، معادل ۰.۸ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۸۴ سنت رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، در حالی که تقویت شاخص ها در بازارهای بورس جهان و تضعیف ارزش دلار موجب ترمیم قیمت نفت بعد از افت قابل توجه هفته قبل شده است، قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت.

شاخص های بورس های جهان دیروز برای ششمین جلسه متوالی رشد داشت و بهترین عملکرد هفتگی در طی بیش از 2 سال گذشته را به ثبت رساند. ارزش دلار نیز طی دیروز رشد داشت، اما همچنان در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی در طی 9 ماه اخیر باقی ماند. تضعیف ارزش دلار می تواند موجب افزایش قیمت نفت و دیگر کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا شود.

بیل باروش، رئیس موسسه بلو لاین فیوچرز گفت: «من نمی خواهم کاری که دلار می کند را کم اهمیت جلوه دهم. تضعیف دلار خیلی به نفع قیمت نفت تمام شده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از رسیدن به بالاترین رقم های 8 روز اخیر، در پایان معاملات دیروز با 51 سنت، معادل 0.8 درصد افزایش به 64 دلار و 84 سنت رسید. قیمت نفت برنت که در هفته گذشته افت بیش از 8 درصدی را تجربه کرده بود، در این هفته بیش از 3 درصد افزایش یافت.

قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 34 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 61 دلار و 68 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا که در هفته گذشته حدود 10 درصد افت کرده بود، این هفته را با رشد 4 درصدی به پایان برد.

بر اساس آمارهای موسسه بیکر هاگز، تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا که شاخصی از وضعیت تولید نفت این کشور است در هفته گذشته با 7 مورد افزایش به 798 مورد رسید که بالاترین رقم در طی 3 سال گذشته بود.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان تولید نفت این کشور در هفته گذشته به رکورد 10.27 میلیون بشکه در روز رسیده و بالاتر از میزان تولید عربستان بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید