قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۱

    کد خبر :872664
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱۷۸۷ دلار و ۶۷ سنت رسید.

در حالی که سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا افزایش داشته قیمت طلا امروز کاهش داشت اما با توجه به اینکه بهبود اشتها برای ریسک پذیری موجب کمرنگ شدن نگرانی ها در مورد شیوع سریع سویه اومیکرون گشته است افت قیمت فلز زرد جزئی بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 1787 دلار و 67 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه هم با 0.04 درصد کاهش به 1788 دلار رسید.

در حالی که تجار بر خوش بینانه بودن وضعیت اقتصادی و کاهش نگرانی ها از رشد تورم متمرکز شده اند سوددهی اوراق قرضه روز سه شنبه شاهد افزایش بود. افزایش سوددهی اوراق قرضه موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای بدون بهره ای نظیر بازار طلا می شود.

در حالی که ارزش سهام در بازارهای اروپا و آمریکا به دنبال افزایش اشتهای ریسک پذیری رو به ترمیم است، به رغم افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون بازارهای بورس جهان سبز پوش شده اند.

کشورهای اورپایی روز سه شنبه وضع محدودیت های جدید کرونایی را مورد بررسی قرار دادند. رئیس جمهور آمریکا هم از تمام شهروندان خواسته تا در آستانه دومین کریسمس کرونایی برای مقابله با سویه اومیکرون واکسن بزنند.

به گفته منابع آگاه، سازمان غذا و داروی آمریکا قرار است تا روز چهارشنبه مجوز استفاده از قرص های ضد کرونای تولید دو شرکت فایزر و مرک را صادر کند.

شاخص ارزش دلار امروز اندکی کاهش داشت و تحت فشار علاقمندی سرمایه گذاران به ارزها و دارایی های پرریسک برای سومین جلسه متوالی شاهد افت بود.

به گزارش تسنیم، قیمت نقره نیز امروز 0.1 درصد کاهش داشت و به 22 دلار و 47 سنت رسید. همچنین قیمت پلاتین با 0.3 درصد افت به 931 دلار و 99 سنت رسید و فلز پالادیوم با رشد 0.2 درصد 1795 دلار و 17 سنت شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید