قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۶

    کد خبر :798645

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱۷۲۷ دلار و ۶۸ سنت رسید.

در حالی که سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا افزایش یافته و پس از انتشار آمارهای فراتر از حدانتظار از بازار کار این کشور شاخص ها در بورس های جهان تقویت شده است، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.07 درصد کاهش به 1727 دلار و 68 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز نیز با 0.14 درصد کاهش به 1726 دلار رسید.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا سبب تقویت دلار و سوددهی بیشتر اوراق خزانه داری این کشور شده است و این عوامل تاثیر منفی بر قیمت طلا داشته است. من فکر می کنم روند اصلی حرکت طلا در حال حاضر کاهشی است.»

وی افزود: «رشد اقتصاد جهانی قطعا در حال مثبت شدن است. اما این رشد نامتوازن است به نفعی که رشد در آمریکا بالا، اما در بخش هایی از اروپا ضعیف است.»

به گزارش تسنیم، با افزایش تعداد جمعیت واکسینه شده و اقدامات محرک اقتصادی دولت، اقتصاد آمریکا در ماه مارس بیشترین تعداد فرصت های شغلی 7 ماه اخیر را ایجاد کرده است.

این وضعیت سبب شده تا شاخص ها در بازارهای بورس جهان به بالاترین رقم های طی بیش از یک ماه گذشته برسد. در عین حال سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم 14 ماه گذشته تثبیت شده است.

اما ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب، در آستانه انتشار عملکرد بخش خدمات آمریکا تغییر محسوسی نداشته است.

اعلام طرح 2 تریلیون دلاری دولت بایدن برای بازسازی زیرساخت های آمریکا که می تواند سبب ایجاد فرصت های شغلی بیشتر شود، نگرانی هایی را در مورد افزایش نرخ تورم به دنبال داشته است. هرچند در وضعیت عادی رشد تورم می تواند به بالا رفتن قیمت طلا منجر شود، اما بالا رفتن همزمان سود اوراق قرضه، هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا برده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید