قهوه مجانی، راهکار هلال احمر برای مقابله با خواب‌آلودگی رانندگان

    کد خبر :1053885
قهوه هلال احمر خواب‌آلودگی رانندگان

رانندگی در حالت خواب‌آلودگی، یکی از بزرگ‌ترین دلایل وقوع تصادفات رانندگی در ایران و سراسر جهان است. به بیان برخی از متخصصان، رانندگی در حالت خستگی با رانندگی در حالت مستی ناشی از مصرف مشروبات الکلی برابری می‌کند. از این رو خودروهای امروزی به سیستم پایش هوشیاری رانندگان مجهز شده‌اند. این سیستم با پایش وضعیت چشمان راننده، به او در هنگام خواب‌آلودگی هشدار می‌دهد.

بااین‌حال خودروهای داخلی فاقد این سیستم هستند،‌ بنابراین باید راهکار دیگری برای رفع خواب‌آلودگی رانندگان اندیشیده شود. کمتر از یک‌ماه دیگر تعطیلات نوروز آغاز می‌شود و سیلی از خودروها در جاده‌های کشور به راه می‌افتد. بسیاری از این خودروها درزمینه ایمنی عملکرد نامطلوبی دارند. ترکیب این خودروهای ناایمن با رانندگان خسته، در جاده‌های ایران تراژدی می‌آفریند. از این رو مسئولیت بزرگی بر عهده نهادهای مختلف قرار دارد تا ایمنی سفرهای نوروزی را کنترل کنند.

به گفته «بابک محمودی»، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، ارائه قهوه مجانی به رانندگان یک راهکار مفید برای مقابله رانندگی در حالت خواب‌آلودگی است. او در جریان اظهارات خود با رسانه‌ها گفت: «پیشنهاد می‌دهم برای کاهش تصادفات جاده‌ای به رانندگان قهوه مجانی بدهید. همچنین می‌توانیم نوشابه خاص با کافئین بالا تولید کنیم و به رانندگان در جاده‌ها بدهیم. خواب‌آلودگی از مهم ترین علت تصادفات در جاده‌هاست و این کار می‌تواند از وقوع تصادف جلوگیری کند.»

رانندگی در حالت خواب آلودگی

براساس آمار و ارقام ارائه‌شده از سوی پلیس راهور،‌ 1217 نفر در پی تصادفات رانندگی طی طی تعطیلات نوروز 1402 جان خود را از دست دادند. این آمار نسبت به سال گذشته افزایش شش درصدی را نشان می‌دهد. به گفته سردار «تیمور حسینی»، رییس پلیس راهور، 64 درصد از علت این تصادفات در ایام نوروز مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین سرعت بالا بوده است. این دو مسئله به‌سادگی قابل پیشگیری است. از این رو به شما توصیه می‌کنیم حتی اگر قهوه مجانی به رانندگان ارائه نشد، مدت زمانی را در سفرها به استراحت و نوشیدن قهوه (یا هر نوشیدنی کافئین‌دار دیگر) سپری کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید