برای متقاضیان پیوند ؛

قلب بیونیکی که خون را در بدن پمپاژ می کند

    کد خبر :597263

عده ای از محققان یک قلب بیونیک ساخته اند که با کمک تعلیق مغناطیسی خون را در بدن بیماران قلبی پمپاژ می کند. این دستگاه مناسب افرادی است که در صف انتظار پیوند عضو هستند.

گروهی از مهندسان شرکت خصوصی «بیواکور» از سال ۲۰۰۱ میلادی مشغول ساخت یک قلب بیونیک هستند که به بیماران قلبی کمک می کند زنده بمانند.

این قلب بیونیک با هماهنگ سازی تعلیق مغناطیسی یک دیسک را با سرعت بالا می چرخاند تا خون را به بدن برساند و از سوی دیگر خون بدون اکسیژن را به ریه ها بازگرداند. قلب مذکور به جای آنکه جایگزین این عضو در بدن انسان شود، تا زمانیکه بیماران در صف انتظار پیوند عضو هستند، خون را در بدن آنها پمپاژ می کند.

این دستگاه ۶۵۰ گرمی بسیار کوچک و سبک تر از قلب های مصنوعی فعلی است. علاوه بر آن یک دستگاه کنترل خارجی دارد که مجهز به باتری است. به این ترتیب بیماران راحت تر می توانند به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

علاوه بر تمام این موارد این دستگاه مانند نمونه هایی که با پرینتر سه بعدی ساخته می شوند، تلاشی برای تقلید از قلب انسان نمی کند. بلکه از یک پمپ سانتریفوژی مغناطیسی استفاده می کند که هیچ دریچه ای ندارد. این پمپ جریان مداوم خون را فراهم می کند. این بدان معنا است که بیمار هیچ نبضی نخواهد داشت.

شرکت «بیواکور»و جراحان انستیتو قلب تگزاس این پمپ را روی حیوانات از جمله یک گاو آزمایش کرده اند. این گاو خوش شانس طی بازه ۹۰ روزه آزمایش سالم و شاداب باقی ماند و حتی می توانست به مدت ۳۰ دقیقه روی تردمیل راه برود.

شرکت بیواکور امیدوار است تا درخواست خود برای آزمایش این دستگاه روی انسان را در ۲۰۲۰ میلادی به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید