قطعات بزرگ موشک چینی در نقاط مختلف جهان سقوط کرد

    کد خبر :929642
موشک چینی

قطعات عظیم یک موشک چینی که در آخر هفته به زمین سقوط کرد، در نقاط مختلف جنوب شرقی آسیا پیدا شده است. موشکی که به انجام یک ماموریت فضایی پرداخته بود و به صورت کنترل نشده سقوط کرد.

بازتاب-بدنه اصلی 25 تنی موشک Long March 5V روز شنبه (30 ژوئیه) به طور غیرقابل کنترلی به زمین سقوط کرد و دوباره بر فراز اقیانوس هند وارد جو شد. اکثر وسایل نقلیه پرتاب در طول سقوط سوختند، اما بخش قابل توجهی از آن بین  20٪ تا 40٪، به گفته کارشناسان، سوخته نشد.

ساکنان روستاهای مختلف اندونزی و مالزی بخش‌هایی از یک موشک بوستر را کشف می‌کنند. سایز برخی از آنها به سادگی بزرگ است. خوشبختانه بر اساس گزارش‌ها به کسی آسیب نرسیده و این را اخترفیزیکدان و متخصص ردیابی ماهواره‌ای جاناتان مک داول از مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونیان اعلام کردند.

در 24 جولای، موشک Long March-5V پرتاب شد که ماژول جدیدی را به ایستگاه فضایی چینی Tiangong که در حال ساخت است فرستاد. مرحله اصلی موشک همراه با ماژول وارد مدار شد و سپس به زمین سقوط کرد.

سقوط کنترل نشده و غیرقابل پیش بینی از مدار در میان موشک‌های بزرگ بی‌نظیر است. سایر مراحل اصلی بزرگ اندکی پس از پرتاب به طور ایمن در اقیانوس یا زمین‌های خالی از سکنه فرود می‌آیند یا در مورد موشک‌های اسپیس ایکس برای استفاده مجدد در آینده بازگردانده می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید