قایق حامل مهاجران در مدیترانه غرق شد

    کد خبر :920711
قایق حامل مهاجران در مدیترانه غرق شد

بر اثر غرق شدن یک قایق در دریای مدیترانه، یک زن باردار جان باخت و دست کم ۲۲ نفر از جمله شماری کودک ناپدید شدند.

سازمان پزشکان بدون مرز روز سه شنبه اعلام کرد، در پی غرق شدن یک قایق در دریای مدیترانه، یک زن باردار کشته شد و دست کم ۲۲ نفر از جمله شماری کودک ناپدید شدند.

این سازمان روز دوشنبه هنگام غرق شدن این قایق در آب‌های سواحل لیبی، موفق شد ۷۱ نفر سرنشینان این قایق از جمله یک نوزاد چهار ماهه را با کشتی-آمبولانس خود نجات دهد.

ریکاردو گاتی، رئیس تیم امداد و نجات سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما دیروز با بدترین کابوسی که به واقعیت بدل شد، روبرو شدیم.»

زمانی که ژئو بارنتز در پی تماس درخواست کمک به محل رسید، قایق حامل مهاجران در حال غرق شدن بود و افراد زیادی به آب افتاده بودند. به گفته پزشکان بدون مرز، یک زن باردار از آب گرفته شد، اما به رغم تلاش‌ها برای نجاتش، درگذشت.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از نجات یافتگان، دستکم ۲۲ نفر در این حادثه ناپدید شدند. دو زن اعلام کردند که فرزندان خود را در دریا از دست داده اند و زن جوان دیگری گفت که برادر کوچک خود را از دست داده است.

یک نوزاد در کشتی نجات احیا شد و در وضعیت اورژانسی به همراه مادرش به مالت انتقال داده شد. بقیه نجات یافتگان در کشتی ژئوبارنتز هستند. عبور از مرکز مدیترانه مرگبارترین مسیر برای مهاجران در جهان تلقی می‌شود که با قایق‌هایی غیرایمن راهی آن می‌شوند.

به گزارش صدا و سیما، بنا بر اعلام وزارت کشور ایتالیا، از ابتدای سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۲۷ هزار نفر از طریق دریا و از سواحل آفریقای شمالی خود را به ایتالیا رسانده اند. این آمار در دوره مشابه پارسال کمی کمتر از بیست هزار نفر بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید