اعزام ناو هواپیمابر «آیزنهاور» به مدیترانه

    کد خبر :1026804
ناو هواپیمابر آیزنهاور مدیترانه

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که دستور اعزام دومین ناو هواپیمابر به دریای مدیترانه را داده است.

به نقل از الجزیره، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی گفت: دستور دادم که ناو هواپیمابر «آیزنهاور» به سمت شرق دریای مدیترانه حرکت کند.

وی تاکید کرد که اعزام دومین ناو هواپیمابر بخشی از تلاش‌های ما در راستای مقابله با اقدامات خصمانه علیه رژیم صهیونیستی و یا گسترش دایره جنگ است.

وزیر دفاع آمریکا هم چنین خاطرنشان کرد که افزایش استقرار نیروهای ما نشان‌دهنده پایبندی قاطع به دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی و هم‌چنین عزم ما به بازدارندگی هر کشور و یا طرفی است که به دنبال گسترش جنگ با این رژیم است.

اخیرا روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد، آمریکا به دنبال تقویت نیروی دریایی خود در نزدیکی سرزمین‌های اشغالی است و در همین راستا ناو هواپیمابر دوایت آیزنهاور از اقیانوس اطلس به سوی مدیترانه راهی شده است.

این روزنامه هم چنین نوشت، این اقدام در پی اظهار نظر جان کربی، سخنگوی پنتاگون صورت گرفت که گفته بود این ناوگروه هواپیمابر در صورتیکه در منطقه به آن نیاز باشد، در دسترس خواهد بود.

این استقرار به ویژه با توجه به درگیری‌های مداوم بین رژیم صهیونیستی و حماس و همچنین حضور ناو هواپیمابر دیگر ایالات متحده به نام جرالد فورد در حال حاضر در دریای مدیترانه قابل توجه است. استقرار ناو هواپیمابر آیزنهاور مدت‌ها بود که در دستور کار قرار داشت و پاسخی مستقیم به درگیری کنونی در خاورمیانه نیست.

فرماندهی این ناوگروه نیز گفت: حضور این ناو بی شک باعث تقویت روابط با متحدان و شرکای آمریکا می‌شود.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز گفته که به ناوگروه جرالد فورد دستور داده تا آماده کمک به «اسرائیل» باشد و بر اهمیت استراتژیک حضور دو ناوگروه مذکور در منطقه تاکید کرده است.

«استقرار دومین ناوگروه در مدیترانه می‌تواند یک سیگنال قوی برای بازدارندگی در مقابل هرگونه عامل متخاصم در منطقه باشد.»

سنتکام، فرماندهی آمریکا در غرب آسیا نیز اعلام کرد: جنگنده‌های F-۱۵E آمریکا برای تفویت موضع آمریکا در منطقه به خاورمیانه رسیده‌اند.

سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: چهل و نهمین اسکادران جنگنده‌های ایگل F-۱۵E آمریکا با هدف تقویت موضع ایالات متحده و تقویت عملیات هوایی در سراسر خاورمیانه به منطقه وارد شده است.

روز سه شنبه گذشته، سنتکام گفت که ناوگروه جرالد فورد وارد مدیترانه شرقی شده که هدفش بازدارندگی تشدید درگیری در اراضی اشغالی است. این ناوگروه شامل یک موشک کروز هدایت شونده و چندین ناوشکن با موشک هدایت شونده است.

ایسنا

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. یاسین گفت:

    با سلام
    امریکا پز ابزار الات جنایت کارانش رو میده خاک تو سرش ….. با این پز دادنش همه با ماشین و طلا پز میدن این ابله با جنگنده های خاک برسری پز میده ….. هی رژه میره تا چشمون دراد …… خخخخ

دیدگاهتان را بنویسید