قانون برای بازگشت مسی تغییر می کند؟

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ ۲۳:۰۵
    کد خبر :989013
لیونل+مسی
 رئیس لالیگا اسپانیا می‌گوید که این نهاد قوانین بازی جوانمردانه مالی را برای بازگشت فوق ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن به بارسلونا، تغییر نخواهد داد.

به گزارش ایرنا، «خاویر تباس» رئیس لالیگا پیش‌تر گفته بود که بارسلونا نمی‌تواند در پنجره نقل و انتقالات تابستانی هیچ خریدی داشته باشد و این اتفاق را «عملا غیرممکن» توصیف کرد زیرا به گفته وی، در این صورت آبی‌اناری‌ها از سقف هزینه‌ای که لالیگا در پایان این فصل برایشان در نظر خواهد گرفت، تجاوز خواهند کرد.

تباس گفته بود که بارسا برای آنکه بتواند واجد شرایط جذب بازیکن جدید باشد، یا باید دستمزد بازیکنانش را کاهش یا مبلغ انتقال را به اندازه ۲۰۰ میلیون یورو افزایش دهد.

هرچند او گفته که قوانین را برای بازگشت لیونل مسی به بارسا تغییر نمی‌دهد، امروز لحن کلامش را تغییر داد و مدعی شد که «این باشگاه برای اینکه بتواند استطاعت پرداخت هزینه جذب مسی را داشته باشد، ظرفیت لازم را دارد.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بارسا می‌تواند مسی را برگرداند، گفت: تا به امروز نه، چنین چیزی ممکن نیست اما زمان خیلی زیادی باقی مانده است. منتظر برنامه مالی آنها برای فصل آینده هستیم.

تباس تاکید کرد: امیدوارم آنها بتوانند اقدامات لازم برای خالی کردن فهرست به منظور بازگشت مسی را انجام دهند البته ما قرار نیست برای اینکه مسی قرارداد ببندد، هیچ قانونی را تغییر دهیم، اما بارسا باید با فروش بازیکن دست به کار شود. امیدوار هستیم چون شخصا هوادار مسی هستم و دوست دارم در لیگ ما بازی کند.

قرارداد مسی ۳۵ ساله در پایان فصل جاری با پی‌اس‌جی تمام می‌شود و هنوز مذاکراتی برای تمدید با این تیم صورت نگرفته و اگر هم چنین مذاکراتی در کار باشد، به نتیجه نرسیده است. او در سال ۲۰۲۱ پس از عدم توافق با بارسا از این تیم جدا شد.

در این بین، نشریه آ.اس اسپانیا به‌تازگی در گزارشی غافلگیرکننده مدعی شد که باشگاه بارسلونا در دوران ریاست جوزپ ماریا بارتومئو، مدیرعامل سابق این باشگاه، طی سه سال مبلغ ۱.۵میلیون دلار به خوزه ماریا انریکز نِگرِیرا، نایب رئیس اسبق کمیته فنی داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا پرداخت کرده است.

نِگرِیرا از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۸ به عنوان نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا فعالیت می‌کرد. دفتر دادستانی ایالت بارسلونا مدعی است که آبی‌اناری‌ها از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ مبلغ مذکور را به حساب شرکت وی به نام «DASNIL ۹۵» واریز کرده‌اند.

بر اساس گزارش مذکور، نِگرِیرا که سابقه قضاوت در لالیگا را نیز در کارنامه دارد، در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب ۵۷۱، ۵۸۰ و ۳۴۱ هزار دلار دریافت کرده است.

خوآن لاپورتا، رئیس بارسا دیروز درباره این اتهامات گفت: بارسلونا هرگز با نیت تغییر یا اعمال نفوذ در رقابت‌ها به منظور حصول منافع ورزشی، اقدامی نکرده است. دادگاه‌ها هیچ مدرکی پیدا نکرده‌اند چون چیزی وجود ندارد و چنین چیزی ممکن نیست. این اتهامات با هدف تخریب بارسلونا مطرح شده و خصمانه‌ترین حمله‌ای است که علیه بارسلونا صورت گرفته و هدفی جز تخریب اعتبار و بی‌ثبات‌سازی باشگاه دنبال نمی‌کند.

تباس درباره اظهارات لاپورتا نیز گفت: لاپورتا تاکید دارد که بارسا هرگز داوران را نخریده است. سایر باشگاه‌ها می‌گویند که پرداختی‌ها غیرعادی است و باید درباره آن تحقیق شود. توضیحات لاپورتا قانع‌کننده نیست. فکر نمی‌کنم بارسا داوران را خریده باشد اما شواهدی وجود دارد که این پرداخت‌ها با هدف و نیت اعمال نفوذ انجام شده و در نتیجه نیت و قصد، قابل مجازات است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید